Preferã sã fure apã, sã declare consumuri infime si sã asta în pofida tuturor celor care locuiesc în jurul lor. Vorbim despre cei pe care angajatii de la ape se feresc sã îi numeascã hoti, dar existã peste 150 de plângeri penale pe rol.
În plus, ca sã facã razii în apartamente, angajatii de la ape apeleazã la oamenii în uniforme.
„În ultima vreme, avem contract de la Jandarmerie si, când vãd uniforme, nu mai reactioneazã  asa cum o fac când mergem noi, singuri”, spune Cristian Ionicã, managerul SC Apa Serv din  Valea Jiului.  Ciudat este, însã, cã tocmai cei care furã vin sã reclame si se înscriu la audiente. Asta, dupã ce se trezesc debransati, desigur.
„Constatãm cã 70% dintre persoanele care se înscriu în audiente la noi sunt persoane care, sã zic, cã nu plãtesc, nu cã furã apa. Acesta este, însã, adevãrul. Îi prindem si de câte 10 ori, dar încep sã înteleagã, pentru cã, împreunã cu locatarii, reusim sã îi identificã. Apoi îsi fac angajamente de platã”, mai spune managerul Ionicã. În plus, hotii de apã, ajung si în instantã, dar ideea este cã acestia sã devinã, înainte de a rãspunde în fata legii, clienti care înteleg sã plãteascã la timp un bun consumat.  „Avem, anul acesta, depuse, în jur de 160 de plângeri penale, pentru furt de apã. Noi acum întreprindem mãsuri nu doar pentru constituirea prejudiciului si depistarea furturilor, ci încercãm sã intervenim prin reconfigurãri, sau debransãri cu  utilajul, depinde ce mãsuri se impun la locatii, asa încât sã împiedicãm furturile. Dar, totodatã, vrem sã îi convingem pe oameni ca ei sã  devinã buni-platnici. Si atunci încheiem angajamente de platã cu o duratã mai lungã, dar ne arãtãm astfel deschiderea, asa încât sã reusim sã facem din clientul debransat, un bun platnic”, a  precizat si Roxana Benke, director economic SC Apa Serv. Apa Serv a reusit, în ultimii ani sã creascã progresiv încasãrile si chiar facturile restante sã le aducã la zi. Statisticile din acest an aratã cã în acest an, desi sunt facturate cu 30% mai putine facturi, din cauza celor care au plecat în alte localitãti, gradul de încasare este unul bun. Au fost recuperate si  creantele si astfel consumatorii  înteleg cã si acest serviciu trebuie achitat, asa cum se întâmplã cu consumul de curent electric sau de gaze naturale.
Diana Mitrache