O femeie a fost pur si simplu aruncatã din vagon si a suferit traumatisme, în urma accidentului feroviar produs în apropiere de Subcetate-Hateg, în 23 decembrie 2018. Atunci, trei vagoane ale trenului de cãlãtori inter regio apartinând SNTFC „CFR Cãlãtori” SA, au sãrit de pe linie.
Inspectorii Agentiei de Investigare Feroviarã Românã-AGIFER au fãcut o primã investigatie la fata locului si au stabilit cã evenimentul feroviar s-a produs pe linia curentã firul I de circulatie dintre statiile CFR Bãesti-Subcetate, pe o zonã de traseu în curbã. În zona producerii accidentului viteza maximã de circulatie a trenurilor este limitatã la 65 km/h. ”La km 34+993, între statiile CFR Bãesti-Subcetate, pe o curbã circularã cu deviatie stânga, în sensul de mers al trenului, în zona unei joante s-a produs deraierea ultimelor 3 vagoane din compunerea trenului, respectiv a vagoanelor nr.50532083047-2 (al 4-lea), nr.50532083103-6 (al 5-lea) si nr.50532083022-5 (al 6-lea). (…)
Trenul a circulat cu cele trei vagoane deraiate, o distantã de aproximativ 150 m, producând ruperea a trei stâlpi de sustinere a firului liniei de contact (LC). Totodatã s-a produs si ruperea pantografului locomotivei”, se aratã în raportul preliminar al AGIFER. În urma accidentului circulatia feroviarã pe linia curentã firul I dintre statiile CFR Bãesti-Subcetate a fost a fost închisã pe perioada executãrii lucrãrilor de consolidare a suprastructurii cãii, iar în tot acest interval, între statiile Subcetate-Petrosani s-a fãcut transbordarea cãlãtorilor cu mijloace auto. Investigatia nu este finalizatã, astfel cã conditiile de producere, cauzele, factorii favorizanti si eventualele recomandãri de sigurantã, ce se impun pentru îmbunãtãtirea sigurantei feroviare, vor apãrea doar în raportul final de investigatie.
Maximilian Gânju
Sursa foto: AGIFER