Î n această lună aflăm constructorul la podul rutier de peste Jiului de Est, la Petrila. Construcția ar purtea fi gata anul acesta, pentru că sunt și banii alocați, cu condiția ca licitația să nu fie contestată.
Podul rutier se vrea o variantă alternativă peste Jiu, pe șoseaua de centură ce duce la fosta mină Petrila, devenită atracție culturală și, de acolo, legătura pleacă prin Cheile Jiețului, spre Transalpina. Este un proiect macro, iar pe Jieț va cuprinde și stâna muzeu ce urmează să fie emenajată. Iar pentru pod, oferetle depuse de constructori vor fi deschise în două săptămâni.
„Undeva pe 17 februarie este termenul de deschidere al ofertelor și, dacă nu vor fi contestații, în Martie, odată cu venirea primăverii, încep lucrările la acel pod. Iar dacă va fi un constructor serios, anul acesta poate și gata. Asta, fiindcă avem finanțarea prin Anghel Saligny”, a spus Costel Avram, administratorul public al județului Hunedoara.
Podul rutier se va construi paralel cu cel de cale ferată, pe care trec trenurile de cărbuni de la mina Lonea, acum, iar ideea în care a fost gândit vizează fluidizarea circulației, din direcția DN66. Noua arteră va asigura legătura cu DN7A, pe drumul de centură al orașului, prin incinta fostei mine Petrila și DJ 709H.
Pentru acest obiectiv de investiții s-a solicitat finanțare nerambursabilă prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”, valoarea totală fiind de 7 milioane de lei.
Pe acest traseu, generat de podul de peste Jiu, se va asigura un acces mai facil viitorilor investitori în zona activelor
fostei exploatări miniere din Petrila, dar vizează și ideea unui circuit cu stâne-muzeu și traseul spre Transalpina.
Diana Mitrache