A bandonul școlar la vârste tot mai fragede a ajuns la un nivel alarmant. Reprezentanții CJRAE Hunedoara solicită conducerii tuturor unităților de învățământ din județ date statistice cu privire la elevii care se află în acest risc.
”Datele solicitate se referă atât la elevii aflați în risc de părăsire timpurie (elevi din clasele pregătitoare-XII/profesională), elevii remigrați/elevii plecați în străinătate, cât și date referitoare la elevii aflați în situația de abandon școlar. Se completează centralizat la nivelul
PJ-urilor”, arată CJRAE Hunedoara.
Abandonul școlar (sau părăsirea școlii) se referă la situația în care elevii renunță la educația lor formală și nu își finalizează ciclul de învățământ
obligatoriu sau continuă învățământul post-obligatoriu (cum ar fi liceul sau învățământul superior). Acest fenomen poate avea consecințe semnificative asupra dezvoltării individuale, sociale și economice a persoanei în cauză și asupra societății în ansamblu.
Există mai multe motive pentru
abandonul școlar, care pot include:
– Probleme financiare: Familii cu resurse limitate pot avea dificultăți în a-și susține copiii în școală, inclusiv costurile legate de uniforme, materiale școlare sau transport.
– Lipsa sprijinului familial: Copiii care nu primesc sprijinul necesar din partea familiei lor pot fi mai predispuși să
abandoneze școala.
– Probleme de sănătate: Problemele de sănătate, fizice sau mentale, pot afecta capacitatea unui elev de a participa la școală și de a se concentra asupra învățării.
– Presiuni sociale: Factori precum
bullying-ul, ostracizarea sau presiunea grupului pot duce la abandonul școlar, deoarece elevii pot simți că nu se potrivesc sau nu sunt acceptați în mediul școlar.
Monika BACIU