Considerată o alternativă la drumul spre Herculane, artera ce duce din Valea de Peşti spre localitatea Runcu din Gorj, ar putea fi reabilitată, pe o porţiune măcar, în acest an.
Sunt asigurările pe care le dau cei implicaţi în reabilitarea lui şi deschiderea spre sudul ţării s-au putea face pe aici, drumul urmând să fie unul cu asfalt pe 4 benzi. „Săptămâna viitoare va veni proiectul. Apoi, avem şi autorizaţia de primăria Uricani, urmează să scoatem lucrarea la licitaţie, iar anul acesta vor începe efectiv lucrările. Nu avem efectiv prinşi toţi banii, dar, pentru lucrările de acest an, avem suficienţi bani”, a spus Costel Avram, administrator public al judeţului Hunedoara, în timp ce Dănuţ Buhăescu, primarul oraşului Uricani, a adăugat că lucrarea este una mult aşteptată, după ce drumul spre Herculane încă nu poate fi finalizat, din cauza birocraţiei.
„Anul trecut am dat drumul la partea de proiectare, acum am emis autorizaţia de construcţie şi suntem în situaţia în care putem să îl scoatem la licitaţie. Lucrările au o valoare de peste 9 milioane de euro, dar nu au cum să se finalizeze într-un an. Este foarte important pentru că pune în valoare zona dintre Valea de Peşti şi comuna Runcu, iar aici avem peştera de gheaţă, avem pensiuni făcute pe fonduri europene în zonă, avem motelul de la Valea de Peşti şi o zonă ce poate să fie dezvoltată de mediul privat”, a precizat Dănuţ Buhăescu, primarul oraşului Uricani.
Lucrările pentru construcţia DJ 672 C au o valoare de 42 de milioane de lei.
Drumul trece pe lângă barajul de acumulare de la Valea de Peşti, peste Munţii Vîlcan şi, mai apoi, prin Cheile Sohodolului, acestea fiind repere de vizitat pentru turiştii pasionaţi de peisajele montane de excepţie. „Este o investiţie ce se va desfăşura pe o lungime de 5,2 lm de drum, lăţimea de 6 m, în unele zone mai puţin, dar în cea mai mare parte va fi de 6 m , cu două benzi pe sens, de câte 3 m, cu toate rigolele, acostamentele şi podeţele necesare unui drum judeţean. Va fi făcut după toate regulile în condiţiile în care să se poată circula pe el ca pe orice drum judeţean”, a explicat Sorin Găman, şeful Serviciului Investiţii din CJH .
În prezent, DJ 672 C este unul de tip forestier, amenajat pe alocuri cu piatră, dar este destul de greu de străbătut, fiind mai degrabă un traseu de off-road. Până la finele anului, o parte a lucrărilor ar putea fi realizate, dacă licitaţia decurge fără prea mari oprelişti.
Diana Mitrache