Elevii s-au reintors la cursuri, online. Pandemia de coronavirus a pus lacătul pe unităţile de învăţământ, însă cursurile trebuie să se desfăşoare în mediul online.
La nivelul judeţului Hunedoara circa 3000 de elevi nu au acces la internet sau nu deţin calculatoare, tablete sau telefoane inteligente. O astfel de situaţie mai deosebită se înregistrează la Lunca Cernii.
”După statisticile noastre, este vorba de 6,75% de elevi la nivelul judeţului care nu au avut posibilitatea de a face cursuri online. Este o situaţie deosebită la şcoala de la Lunca Cernii de Jos unde sunt 65 de elevi care nu pot accesa internetul. Este o problemă. Aceşti elevi pot merge pe televiziune, acolo unde este teleşcoala. Acolo se pot recupera nişte cursuri, iar în al doilea rând ce putem face noi acum este să impulsionăm programul Euro 200 prin care elevilor cu o anumită situaţie materială li se oferă posibilitatea de  a achiziţiona un calculator”, a declarat Ilie Pârvan, inspector şcolar general.
Pentru aceşti elevi este prevăzut un plan de recuperare a cursurilor. Prioritate vor avea elevii claselor terminale de la nivel gimnazial şi liceal.
”Într-un plan pe care noi îl vom face la nivel de judeţ în ceea ce priveşte învăţarea online este că pe aceşti elevi îi vom cuprinde într-un program special, după începerea cursurilor, aşa-zis programul remedial. Ei vor avea un program special în care vor recupera cursurile pe care le-au pierdut pentru că nu au avut posibilitatea de a interacţiona online. Elevii de clasa a VIII-a şi a XII-a vor fi primii care vor fi cuprinşi în programul remedial  şi sunt primii care vor păşi în şcoală după reînceperea cursurilor. Este o prioritate. Este vorba de examenul de evaluare naţională şi de bacalaureat”, a mai spus sursa citată.
Prezenţa la cursurile online a elevilor care au această posibilitate este obligatorie. Astfel, pentru elevii care nu au mijloace de comunicare online, ordinul de ministru prevede inclusiv posibilitatea ca ei să primească în custodie computere sau tablete aflate în inventarele şcolilor.
Cosmin BACIU