Persoane decedate încã, pe hãrtie, sunt contribuabili la Petrila. Asta reiese dintr-un raport al Curtii de Conturi care a stabilit cã existã abateri financiare de peste 10 milioane, si un prejudiciu de 73.000 de lei.
Inspectorii financiari ai Curtii de Conturi au verificat administratia localã de la Petrila. În perioada 08.04.2019 – 24.05.2019, inspectorii Curtii de Conturi au desfãsurat un audit financiar asupra conturilor de executie bugetarã ale Unitãtii Administrativ Teritoriale Orasul Petrila pe anul 2018.
În urma controlului a reiesit faptul cã la Petrila s-a creat un prejudiciu în valoare de 73.000 de lei, iar abaterile financiare sunt în sumã de 10.310.000 lei.
Potrivit raportului, abaterile financiare au rezultat ca urmare a mentinerii în evidenta contabilã a titlurilor de participare detinute în capitalul social al unor societãti comerciale care au fost radiate din registrul comertului; neconcordante între datele existente în evidenta tehnico-operativã si cele din contabilitate; mentinerea în evidenta analiticã pe plãtitor si în evidenta contabilã sinteticã si analiticã a obligatiilor fiscale ale contribuabililor radiati/decedati; stabilirea incorectã a impozitului pe teren; neverificarea de cãtre compartimentul fiscal a realitãtii datelor din declaratiile fiscale.
În ceea ce priveste calitatea gestiunii economico-financiare, auditorii au constatat cã abaterea a rezultat ca urmare a nerespectãrii prevederilor legale cu privire la stabilirea si constituirea garantiilor în numerar, pentru persoanele cu atributii de gestionari; nerespectarea prevederilor legale cu privire la întocmirea registrului de casã si la reflectarea în contabilitate a operatiunilor derulate prin casieria entitãtii; nerespectarea prevederilor legale cu privire la modalitatea de gestionare a serviciilor de utilitate publicã; stabilirea eronatã a drepturilor salariale, inclusiv a sporurilor, premiilor si a altor drepturi acordate functionarilor publici, personalului contractual, persoanelor cu functii de conducere si personalului care ocupã functii de demnitate publicã; neurmãrirea respectãrii clauzelor contractuale referitoare la termenele de platã si necalcularea de penalitãti de întârziere pentru neachitarea ori achitarea cu întârziere a redeventei datorate; nerespectarea prevederilor legale cu privire la efectuarea inventarierii patrimoniului; neefectuarea reevaluãrii elementelor patrimoniale la termenul legal si neînregistrarea rezultatelor acesteia în contabilitatea entitãtii.
Mãsurile luate operativ de conducerea entitãtii auditate pentru înlãturarea deficientelor constatate: “s-a aprobat scoaterea din evidenta contabilã a titlurilor de participare detinute la societãti radiate si, operatiunea fiind înregistratã în contabilitate; au fost înregistrate în evidenta contabilã creante în sumã de 6.327.876,45 lei; a fost verificat un esantion de 877 de mijloace de transport si au fost identificate 15 mijloace de transport înregistrate de mai multe ori pe aceleasi/alte persoane, pentru care se impune radierea din evidentele fiscale; entitatea a procedat la întocmirea corectã a Registrului de casã, începând cu luna mai 2019 si la verificarea unei pãrti din chitantele anulate în cursul anului 2018; a fost aprobatã scoaterea la licitatie a serviciilor de utilitate publicã de salubrizare neacoperite de contractul încheiat cu Supercom SÃ; au fost stabilite veniturile nerealizate la bugetul local în sumã de 54.137 lei, reprezentând redeventa si penalitãtile de întârziere nestabilite si neîncasate, fiind încasate în totalitate”.
Cosmin BACIU