Autoritãtile locale din municipiul Vulcan alocã fonduri pentru realizarea unor studii. Edilii au în vedere realizarea unor investitii, iar oportunitatea acestora ar urma sã rezulte din studiile de specialitate.
În acest sens, se alocã 28.500 de lei pentru “servicii elaborare studii în vederea modernizãrii Stadionului central din municipiul Vulcan, si servicii de elaborare studii pentru domeniul schiabil al municipiului Vulcan”.
Domeniu schiabil
Despre domeniul schiabil Pasul Vâlcan se vorbeste de ani de zile. Aici a fost realizatã si o telegondolã, controversatã de altfel. S-a spus cã telegondola duce spre nicãieri. 8 milioane de euro a fost investitia. Un domeniu schiabil si douã pârtii de schi de câteva sute de metri. Asa se prezintã situatia în  statiunea montanã Pasul Vâlcan, acolo unde s-au investit milioane de euro pentru dezvoltarea unui domeniu schiabil.
Micuta statiune montanã Pasul Vâlcan începe sã atragã, timid, iubitorii sportului alb. Domeniul schiabil cuprinde douã pârtii de schi, una de nivel mediu si una usoarã. În munte,  mai este si o pârtie de snow-tubbing care a fost inauguratã la începutul sezonului de iarnã. Pentru a ajunge în statiunea montanã, turistii folosesc telegondola. Inauguratã în anul 2011 si cu un cost de 8 milioane de euro, o urcare cu telegondola costã 7 lei, iar o cãlãtorie dus-întors costã 10 lei. Investitia a fost una controversatã. Controalele au scos la ivealã faptul cã o parte din banii alocati pentru dezvoltarea domeniului schiabil din Pasul Vâlcan au fost folositi în alte scopuri. Proiectul guvernamental de realizarea a statiunii montane nu s-a finalizat. Teoretic, Pasul Vâlcan ar fi trebuit unit cu Strajã printr-o telegondolã. Numai cã banii nu au mai venit. Proiectul guvernamental cuprinde  constructia a douã telescaune, mai multe instalatii de teleschi, precum si cinci pârtii de schi, dintre care cea mai mare va avea o lungime de 5 kilometri. De asemenea, proiectul prevede legarea prin instalatii de transport si pârtii a statiunii Pasul Vâlcan de Strajã. Numai cã majoritatea dintre  planuri au rãmas doar pe hârtie.
Cosmin BACIU