Constructorul intentioneazã sã actioneze statul român în judecatã, dupã ce ministrul Transporturilor, Rãzvan Cuc, a reziliat contractul.
Asocierea de firme care a câstigat proiectul construirii lotului 3, în lungime de 21,141 km, al Autostrãzii Lugoj – Deva, astepta receptia lucrãrilor si punerea în functiune, dupã ce a anuntat pe 12 august cã lucrãrile aferente proiectului au fost finalizate si cã nu existã impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru ca CNAIR sã nu efectueze receptia proiectului si punerea sa în functiune. Totodatã, finisajele actuale sunt în afara corpului autostrãzii si se pot executa fãrã a încurca traficul, ceea ce înseamnã cã nu împiedicau receptia lucrãrii. „Asocierea considerã o imprudentã deschiderea unilateralã, în data de 13 august, de cãtre CNAIR, a traficului la Nodul Ilia, existând pericolul unui risc pentru utilizatori si nu îsi asumã nicio responsabilitate cu privire la aceastã situatie, având în vedere cã receptia s-a realizat fãrã o coordonare corespunzãtoare între Pãrti. Totodatã, Asocierea subliniazã cã a depus mari eforturi pentru finalizarea lucrãrilor, luând în considerare nu doar lipsa plãtilor pentru lucrãrile efectuate si certificate pentru platã, ci si nerespectarea de cãtre CNAIR a deciziilor Comisiei de Adjudecare a Disputelor, derivate din pretentiile Asocierii de la începerea lucrãrilor, care sunt obligatorii”, se aratã într-un comunicat.
Compania Nationalã de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat miercuri contractul lotului 3 al Autostrãzii Lugoj-Deva. Joi, într-o conferintã de presã, ministrul Transporturilor, Rãzvan Cuc, a anuntat cã lotul 3 al Autostrãzii Lugoj-Deva va fi preluat de CNAIR care va face în regie proprie lucrãrile ce mai trebuiau executate de constructorul spaniol, astfel încât traficul sã fie deschis.
La rândul sãu, directorul general al CNAIR, Sorin Scarlat, a precizat cã pe acest lot de autostradã au fost identificate 60 de neconformitãti, fapt care ar putea constitui un record, însã a dat asigurãri cã se poate circula pe el.
Maximilian Gânju