Te loveste trenul si nu stii de ce. La Petrila, în urmã cu ceva timp, a fost tãiatã panglica unei investitii majore. Toatã lumea s-a bucurat în momentul în care administratia localã a receptionat proiectul care a prevãzut modernizarea trecerii la nivel cu cale feratã de la intrarea în oras.
A trecut ceva timp de atunci si problemele sunt din ce în ce mai dese. Ieri (joi) la orele amiezii, autoturismele treceau nestingherite prin zonã. Intervine însã o problemã. Semnalele sonore functionau, însã cele vizuale nu, lucru care este extrem de periculos. Poate nu toti conducãtorii auto aud acele semnale acustice si se pot trezi loviti la propriu de tren.
Mergând pe firul periculoasei probleme, am aflat cã barierã în cauzã este precum copilul cu douã moase.
Odatã cu refacerea trecerii peste calea feratã si instalatia barierei a fost reînnoitã la Petrila, în anul 2011. Doar cã de atunci, respectivã instalatie a dat mai multe rateuri punând în pericol viata soferilor si chiar a pietonilor.
Pisica a fost aruncatã în curtea Companiei Nationale a Huilei, care are un contract de comodat cu Primãria Petrila pentru preluarea în întretinere si exploatare. Pentru cã probleme au tot fost, CNH si-a precizat pozitia, cum cã beneficiarul lucrãrii – Primãria – trebuie sã tragã la rãspundere constructorul care a garantat instalatia pentru 5 ani.
Astfel, am aflat cã bariera a fost executatã în baza unui contract încheiat de Primãria Petrila cu firma SC Constructii Feroviare Tg. Mures.
Având în vedere faptul cã bariera deserveste calea feratã pe care se realizeazã transportul cãrbunelui de la EM Petrila, Primãria a solicitat Companiei Nationale a Huilei preluarea acesteia în întretinere si exploatare.
În baza acestei solicitãri s-a încheiat un contract de comodat între CNH si Primãria Petrila. Clauzele contractuale nu pun în sarcinã CNH-ului remedierea defectelor apãrute în functionarea barierei. Acest lucru revine producãtorului instalatiei, si anume firmei SC Constructii Feroviare SA Tg. Mures, cu atât mai mult cu cât lucrarea are o duratã de garantie de 5 ani (ea a fost pusã în functie în 2011).
Companiei i s-a adus la cunostinta nefunctionarea barierei de cãtre operatorul feroviar GFR (înainte de 20 iunie 2012 –n.n.), drept pentru care CNH a transmis repetate solicitãri în scris Primãriei Petrila în vederea somãrii firmei producãtoare sã intervinã si sã repare barierã.
Primãria Petrila a solicitat firmei SC Constructii Feroviare SA Tg. Mures remedierea problemei, dar situatia se repetã. Hotãrârea Primãriei în a actiona pentru eliminarea pericolului real de la intrarea în Petrila trebuie sã se manifeste având în vedere cã se aflã la începutul unui nou mandat, plinã de vigoare si elan ca la orice nou început.
Raul IRINOVICI