Apa Serv este în faza în care a identificat ce probleme au oamenii, gratie sistemului prin care a sondat populatia, abonatii fiind întrebati ce îi nemultumeste.
Cu acest prilej, însã, angajatii serviciului de distributie al apei în Valea Jiului au depistat cã oamenii nu sunt în pas cu tehnologia ce le-a fost pusã la dispozitie si care, dacã ar folosi-o ar fi în avantajul lor.
„Alarmant a fost procentul de 42% dintre cei chestionati, care spuneau cã nu au cunostintã de site-ul nostru. Este grav, din punctul nostru de vedere, pentru cã, pe acel site, sunt informatii despre lucrãrile si restrictiile pe fiecare oras, afli ce înseamnã reglãrile, cantitatea de apã meteo si toate actiunile pe care le facem noi, în permanentã actualizat”, a spus Cristian Ionicã, manager SC Apa Serv Valea Jiului. Tocmai pentru a le veni în sprijin, cei de la ape au gãsit si solutia.
„Acel 42% este un procent destul de mare, pentru cã oamenii nu stiu de site si am zis sã verificãm câti au fãcut cont on-line, pentru platã sau facturi. Si am constatat cã, în ultimele 3 luni, sub 10 persoane si-au fãcut cont curent. Ca mãsurã imediatã, asta însemnând prima jumãtate a lunii octombrie, vom pune la centrul de încasãri din Petrosani, iar apoi în fiecare oras în parte, un calculator cu o persoanã de la noi, care odatã ce omul plãteste factura, sã-l învete sau chiar sã îi creeze un cont on-line”, mai spune managerul Ionicã.
Cei din asociatii, cei mai afectati
Totusi, nu toti abonatii primesc facturi si cei mai defavorizati sunt cei care plãtesc la asociatiile de proprietari. Si pentru acestia, însã, se va gãsi o solutie. „Într-adevãr, ei nu îsi pot face cont, cã plata o face la asociatie, dar dacã vorbim de asociatii, noi avem o campanie, nu pot zice cã e una agresivã, dar insistãm cumva ei sã rãmânã membri ai asociatiei, dar plata apei sã o facã la noi. Pentru cã, din 21 de asociatii cu care avem contract, cu 18 avem procese. Ei nu îsi pot face un cont client, pentru cã factura vine la nivel de asociatie. Nu stiu dacã putem gãsi o modalitate sã îsi facã un cont on-line, un membru al asociatiei, dar poate sã vinã la noi sã achite serviciul la apã, el rãmâne membru la asociatie, facem un contract individual cu noi, iar atunci i se genereazã un cont client si un cod intern”, a precizat Cristian Ionicã.
Abonatii au încã ocazia sã spunã care le sunt doleantele, iar cei de la Apa Serv sunt gata sã le vinã în sprijin si, pentru asta, le stau la dispozitie cu toate mijloacele moderne.
Diana Mitrache