Drumul care face legãtura între Valea Jiului si Transalpina aratã ca dupã rãzboi. Ultimele reparatii capitale au avut loc prin anii 1993. Soferii care se încumetã sã tranziteze zona  dau de cratere si nãmol. Ministerul Transporturilor nu are fonduri pentru a efectua lucrãri majore.
“Acesta face legãtua cu DN 67C (Trasalpina), fiind permanent tranzitat, atât iarna cât si vara, de cãtre turistii care se deplaseazã spre obiectivele de interes local din zona turisticã Vidra-Obârsia Lotrului-Oasa-Rânca. Traficul rutier este deosebit de intens pe acest sector de drum si datoritã deschiderii pârtiei de schi Ski Resort Trasalpina, pozitionatã pe DN 7A la km 70+206. Ca urmare a lipsei resurselor financiare, pentru sectorul de drum de la km 40+000-63+200, nu au fost prevãzute lucrãri de investitii sau de reparatii majore de la finalizarea ultimei reparatii capitale din perioada 1992-1993”, aratã Ministerul Transporturilor.

În anul 2015 s-au întocmit anumite documentatii. Contractul a fost atribuit, iar mai apoi reziliat. Constructorul nu s-a tinut de calendar.
“La nivelul anului 2015 a fost întocmitã solicitarea Sectiei de Drumuri Nationale Rm. Vâlcea pentru acestor sector documentatia tehnicã: “Reciclare la rece “în situ” a îmbrãcãmintii asfaltice cu strat de rulare din covor asfaltic”. De asemenea, precuzãm cã pe sectorul de drum de la km 63+200-km 86+601 a existat un proiect de “Consolidare si protectie versanti DN 7A km 63+200-km86+601”. Contractul a fost atribuit cãtre SC Romstrade SRL care a demarat executia, dar lucrãrile au fost reziliate ca urmare a progresului necorespuzãtor la sfârsitul anului 2012, rãmânând foarte multe lucrãri neexecutate, dupã cum urmeazã: nu a fost asternut stratul de îmbrãcãminte asfalticã AB2, pe anumite sectoare rãmânând zone cu îmbrãcãminte de balast pe întreaga lãtim a pãrtii carosabile sau numai pe o bandã; nu au fost finalizate lucrãrile de asternere a urmãtoarelor straturi rutiere (strat de legãturã si uzurã); nu au fost finalizate lucrãrile de asigurare a scurgerii apelor, a lucrãrilor de consolidare a versantilor, lucrãrile de sigurantã a circulatiei; nu au fost finaliazte lucrãrile de artã (poduri, podete)”, mai aratã acelasi minister.
În urmã cu doi ani, în anul 2016 s-au aprobat prin hotãrâre de Guvern indicatorii tehnico-economici. Articolul 2 din hotãrârea de Guvern arãta cã finantarea obiectivului de investitii se realizeazã din împrumutul FI 23.371 acordat de Banca Europeanã de Investitii derulat conform Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publicã, aprobatã cu modificãri si completãri prin Legea nr. 109/2008, cu modificãrile si completãrile ulterioare, si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu aceastã destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
“În vederea finalizãrii lucrãrilor au fost expertizate lucrãrile executate fiind întocmitã, pe baza (DALI) rezultatelor expertizei tehnice, documentatia tehnicã pentru avizarea lucrãrilor de interventie. Indicatorii tehnico-economici aferenti acestei documentatii au fost aprobati prin HG nr. 322/27.04.2016. Ministerul Transporturilor a inclus valoarea necesarã pentru finalizarea lucrãrilor acestui obiectiv de investitii în solicitãrile de fonduri adresate Ministerului Finantelor Publice penrtu programul de reabilitare/modernizare drumuri nationale. Odatã asigurate fondurile necesare, vor putea fi initiate activitãtile privind contractarea serviciilor de proiectare si executie lucrãri. Pânã la identificarea si asigurarea surselor de finantare pentru realizarea lucrãrilor rest de executat, CNAIR prin DRDP Craiova executã lucrãri de întretinere curentã pe sectorul de drum national, aceste lucrãri constând în frezãri denivelãri, reparatii cu mixturã asfalticã”, mai aratã Ministerul Transporturilor.
Între timp, sectia de drumuri nationale Râmnicu Vâlcea a efectuat o serie de lucrãri de întretinere, precum montarea de indicatoare rutiere sau reparatii.
Monika BACIU
FOTO JURCA ADRIAN