„Învãtãm sã mutãm un personaj în spatiu, îl controlãm noi. Acesta este primul pas în programare. Ati reusit?”. Asa a început ora de alfabetizare la Scoala Avram Stanca din Petrosani, iar Rolland Szedlacsek, coordonatorul proiectului le-a arãtat copiilor cum se miscã eroul lor preferat dintr-un joc pe care toti l-au recunoscut imediat: Minecraft.
Copiii sunt învãtati un limbaj uzual de  programare, aproape fãrã sã realizeze acest lucru. Îsi plimbã, prin diverse locuri, un personaj, pe care îl stiu din jocurile pe calculator, iar într-o fereastrã paralelã pot vizualiza exact programul informatic în urma cãruia acest personaj se miscã.
E o metodã de a învãta limbajul de programare de la cele mai mici vârste, în timp ce acest proiect denumit generic „Hai pe NET 2018!” îi educã despre tot ce înseamnã navigarea în spatiul virtual. „Este o campanie atât pentru elevi, cât si pentru seniorIi, care vor sã intre pe internet. Pe elevii de clasele 0 – IV îi implicãm în proiectul „primul click”, ceea ce înseamnã cã încercãm sã le prezentãm riscurile si beneficiile internetului. Elevii de clasele V- VIII îi ghidãm pentru primul pas în programare, folosind câteva joculete interactive, practic ei fiind pregãtiti ca viitori programatori. Elevii claselor de liceu pot sã desfãsoare simulãri pentru competentele digitale si aceasta este, practic, o campanie foarte utilã ce se desfãsoarã în aceastã sãptãmânã în mai multe tãri din Europa”, a declarat Rolland Szedlacsek, coordonator al proiectului „Hai pe NET 2018!”.
Parteneri în acest proiect sunt cei de la Scoala Avram Stanca, prin Colegiul National Mihai Eminescu, scoalã Microsoft, Carmen Sylva si încã o unitate de învãtãmânt din Aninoasa. Campania Hai pe NET  2018! face parte din campania pan-europeanã de incluziune  digitalã ALL DIGITAL Week 2018, în care accesul la internet aratã nevoia de îmbunãtãtiri. Fundatia EOS România a fost  înfiintatã în 1999, având peste 15 ani de experientã în introducerea si dezvoltarea utilizãrii noilor tehnologii atât în sistemul de educatie formalã cât si la nivelul comunitãtilor mai largi.
Diana Mitrache