Raportul preliminar al AGIFER aratã cã pentru deschiderea circulatiei feroviare pe linia a II-a de cale feratã dintre Bãnita si Merisor este nevoie de lucrãri mai ample. O linie a fost redeschisã la sfârsitul sãptãmânii trecute.
“Pentru redeschiderea circulatiei pe firul II sunt necesare lucrãri mai ample pentru repararea infrastructurii podului”, aratã raportul AGIFER. La data de 08.04.2017, trenul de marfã nr.50477, apartinând operatorului de transport feroviar SC UNICOM TRANZIT SA, a fost expediat de la statia CFR Slatina si avea ca destinatie statia CFR Curtici având în compunere 30 de vagoane tip E, din care 5 goale si 25 încãrcate cu resturi siderurgice (tunder). În statia CFR Caracal trenul a schimbat mijlocul de remorcare, fiind înlocuitã locomotiva diesel cu locomotiva electricã EA 759. În statia CFR Târgu Jiu trenul a fost descompus în douã cupluri formate din 16 respectiv 14 vagoane. Primul cuplu, remorcat cu locomotiva EA 759, format din 16 vagoane, 52 osii încãrcate/12 osii goale, 1033/683 tone, 249 metri, a fost expediat spre statia CFR Subcetate. Dintre aceste vagoane, primele 3, în sensul de mers, erau goale restul de 13 vagoane erau încãrcate. Cei de la AGIFER mai aratã cã suprastructura cãii ferate pe zona producerii accidentului este alcãtuitã din sine tip 49, cale cu joante, traverse din lemn, prindere indirectã tip K combinatã cu prindere elasticã tip SKL-12 si contrasinã la firul interior, datoritã razei mici a curbei. Viteza maximã de circulatie a trenurilor, pe ambele fire de circulatie, între statia CFR Bãnita si halta de miscare Merisor este de 40 km/h. “Deraierea locomotivei de remorcare EA 759 si a primelor 14 vagoane din compunerea trenului de marfã nr.50457 (apartinând operatorului de transport feroviar SC UNICOM TRANZIT SA), având ca urmare decesul mecanicului si mecanicului ajutor se încadreazã ca accident grav conform art.7, alin.(2), lit. a) din Regulamentul de investigare a accidentelor si a incidentelor, de dezvoltare si îmbunãtãtire a sigurantei feroviare pe cãile ferate si pe reteaua de transport cu metroul din România, aprobat prin HG nr.117/2010”, mai prezintã raportul prleiminar al AGIFER. În urma accidentului feroviar douã persoane si-au pierdut viata, mecanicul locomotivei si mecanicul ajutor.
Monika BACIU