Aproape 140.000 de lei a cheltuit Consiliul Judetean Hunedoara pe parcursul anului 2016 pentru transparentã decizionalã. 139.398,27 de lei a cheltuit Consiliul Judetean Hunedoara pentru a-si populariza proiecte prin intermediul mass-media.
Televiziunile au primit cele mai mari sume
Cele mai mari sume au fost încasate de televiziunile din judetul Hunedoara. De altfel, una din cele mai usoare modalitãtI de popularizare a informatiilor este prin intermediul televiziunilor si a radiourilor. Cinci posturi de televiziune din judetul Hunedoara au primit suma de 99.876,79 lei pentru a face cunoscute proiectele Consiliului Judetean Hunedoara. Cea mai mare sumã i-a revenit postului Antena 1 Deva. Acesta a beneficiat de 71.080,75 lei. Kapital TV a primit 10932.84 lei, iar Hunedoara TV a beneficiat de 6.624 lei. Mondo TV a avut un contract în valoare de 6000 de lei, în timp ce Info TV a avut un contract în sumã de 5.239,20 lei.
Presa scrisã, locul II
Presa scrisã ocupã locul al doilea în clasamentul financiar. Pentru cã în secolul vitezei putini sunt cei care mai rãsfoiesc un ziar, institutia judeteanã a alocat ziarelor tipãrite din judet suma totalã de 27.901,48 de lei. Cotidianul Ziarul Hunedoreanului a popularizat proiectele Consiliului Judetean Hunedoara pe cea mai mare sumã si anume pentru 6.237,36 de lei pentru anul 2016. Al doilea în clasament se aflã tot un cotidian si anume Glasul Hunedoarei cu 6488 de lei. O a treia publicatie din capitala judetului, mai exact Mesagerul Hunedoara a beneficiat de 5267.76 lei. Un cotidian din Valea Jiului si anume Ziarul Vãii Jiului ocupã pozitia a patra cu suma de 4260.95 de lei. Gazeta de Dimineatã a avut un contract cu institutia judeteanã pentru transparentã decizionalã în cuantum de 1305 lei, în timp ce Cronica Vãii Jiului a beneficiat de 3766.41 fatã de 4.313,36 cât a fost contractul pentru transparentã decizionalã în anul 2015. De cealaltã parte a baricadei, cele mai mici sume pentru aceste servicii au fost alocate sãptãmânalelor. Astfel, Afaceri Valea Jiului a vaut un contract de 240 de lei pentru anul 2016, iar sãptãmânalul Accent Media a încasat 336 de lei.
Pe parcusul anului 2016, proiectele Consiliului Judetean Hunedoara au fost popularizate si prin intermediul radiourilor. Pentru trei posturi de radio, CJH a alocat suma de 11620. Astfel, Big FM Deva a încasat 4500 de lei, Radio Valea Jiului 3600 de lei si Radio Color Orãstie a încasat 3250 de lei.
“Publicitatea permanentã si constantã este unul din dezideratele politicii manageriale a Muzeului Civilizatiei Dacice si Romane. Institutia muzealã pune un deosebit accent pe activitatea de publicitate deoarece de modul cum este acesta desfãsuratã depinde si imaginea muzeului, modul cum este perceput de comunitatea localã sau de turisti, feed-backul actiunilor cultural-stiintifice si educative organizate pentru acestia. O mare parte a atentiei noastre se îndreaptã spre segmentul mass-media. În acest an au fost încheiate 15 contracte cu mass-media (Cronica Vãii Jiului, Accent Media, Ziarul Hunedoreanului, Exclusiv Hunedoara, Ordinea Zilei, Servus Hunedoara, Mesagerul Hunedorean, Ziarul Vãii Jiului, Stiri din Vest, Hunedoara Mea, Kapital TV, Hunedoara TV, Info HD, Radio BIG FM). Astfel, în anul 2016 au apãrut 343 de articole în presa scrisã si on-line, 49 comunicate de presã, 35 aparitii la emisiuni si stiri TV (TVR 1, TVR 2, Antena 1, HD TV, Info HD, Kapital TV) si 17 emisiuni si stiri la posturile de radio (Deva, Timisoara, Orãstie)”, aratã cei de la CJH. În anul 2015, CJH a alocat pentru transparentã decizionalã suma de 127.597,49.
Monika BACIU