Sectorul de haine si produse industriale este pustiu, desi era de asteptat ca lumea sã înceapã sã cumpere în preajma sãrbãtorilor.
Spre deosebire de anii anteriori când nu aveai loc sã arunci un ac din cauza numãrului mare de cumpãrãtori, în acest an atmosfera din piatã este una de liniste.
“Anul trecut pe vremea asta, de exemplu, îmi mai trebuia un om, sã pot sã le rãspund cumpãrãtorilor, celor care probau haine. Acum pot sã-l si îmbrac pe cumpãtãtor si tot nu este cineva care sã astepte în acest timp. Acest lucru spune, de fapt, totul despre scãderea numãrului de cumpãrãtori. Probabil cã, datoritã lipsei de bani, lumea nu îsi mai permite sã cumpere produse noi la sfârsit de an”, spun vânzãtorii.
Acestia dau vina pe magazinele de haine second, care s-au înmultit în Petrosani si le-au pus afacerile pe butuci. Chiar si seful pietei, Sorin Cretu admite cã afaceristii din piatã se confruntã cu greutãti din lipsa clientilor, iar aici intrã atât cei din tarcul de produse nealimentare cât si cei care vând legume, fructe, carne ori alte produse alimentare. Acest lucru afecteazã si bugetul Administratiei Pietelor Petrosani, iar cum veniturile sunt modeste, investitiile preconizate pe anul viitor pot fi în pericol. Pe de altã parte, un concurent redutabil pentru pietari sunt supermarket-urile din Petrosani, care pot vinde la preturi mult mai mici. Nici în pietele din celelalte localitãti ale Vãii Jiului, în aceste zile, lumea nu se calcã în picioare pentru a achizitiona cele necesare sãrbãtorilor.
Maximilian Gânju