Cele mai lungi partii de Europa si un peisaj de vis. Acestea sunt doua din cele mai bune argumente pentru care se vrea constructia statiunii Dobraia de la Petrila. Initiatorii acestui proiect sfideaza criza cu planurile lor.
Desi situatia economica a orasului este una dificila, la Petrila, edilii nu inceteaza sa spere ca pot realiza lucruri mari. Unul dintre acestea este in mod cert proiectul care vizeaza constructia unei statiuni care sa aiba cele mai lungi partii din Europa.
Ideea este una mai veche, dar mereu adusa in discutie atunci cand vine vorba de resuscitarea localitatii din punct de vedere economico-financiar. In aceste zile, reprezentantii administratie locale au vesti vizavi de urmatorii pasi care trebuie parcursi. “Avem o zona cu deschidere turistica, unde asa cum am promis de atatea ori, dorim sa realizam acel proiect pe care ni l-am propus cu domeniul schiabil Dobraia.
Saptamana trecuta am vorbit cu cei de la Institutul National de Cercetare si Dezvoltare in Turism pentru ca avem un contract in derulare cu ei de a initia proiectarea statiunii turistice. Mi-au promis ca din data de 15 iulie vor veni in zona si vor sta aici pentru a face masuratorile topografice si inceperea studiului de fezabilitate, pentru crearea obiectivului turistic Dobraia”, ne-a declarat Dorin Curtean, city manager in Orasul Petrila.
In statiunea care ar urma sa fie construita pe muntele Dobraia se ajunge pe traseul Cheile Taii – Lunca Florii.
O parte a proiectului integrat vizeaza si constructia unui drum care sa treaca Muntii Sureanu si care ar ajunge direct in judetul Alba.
“Am avut o discutie si cu investitorul de la Sureanu, care a creionat Statiunea de acolo, partiile de schi si instalatiile de cablu, iar dumnealui mi-a spus ca este interesat sa faca tot el instalatiile pe zona noastra pentru a face o legatura cu statiunea de la Sureanu pentru ca turistii sa poata veni pe aceasta vale, unde drumul este mult mai scurt decat pe Valea Sebesului.
Pentru a ajunge in Statiunea Sureanu sunt undeva la 50 de km din Sebes, iar de la noi sunt cam 18 km. Astfel, drumul este mult mai scurt, iar turistii pe care isi doreste sa-i atraga acolo sunt din partea noastra” , a mai spus Dorin Curtean.
Doar constructia drumului pana in judetul Alba ar costa, la o prima estimare, peste 70 de miliarde de lei vechi, insa proiectul general atinge sume fabuloase pentru criza pe care o traversam in ultimi ani. Insa, cei de la primaria Petrila sunt optimisti.
Luiza Andronache