Apa Serv Valea Jiului a reusit sã atragã numerosi abonati care utilizeazã serviciile online puse la dispozitia lor. Societatea de apã a implementat sistemul de platã online al facturilor, iar doar în luna ianuarie a acestui an, peste 500 de abonati si-au deschis cont.

“Sistemul de platã online implementat de S.C. APA SERV VALEA JIULUI S.A. s-a bucurat de un mare succes, astfel încât de la implementarea acestei facilitãti în luna ianuarie, un numãr de aproximativ 500 clienti si-au fãcut cont online pentru plata si vizualizarea facturilor emise consumatorilor. Valoarea totalã a plãtilor efectuate prin acest sistem se ridicã pânã în prezent la 49.467 lei”, spun reprezentantii SC ApaServ Valea Jiului. De la începutul acestui an, a fost introdusã încã o metodã modernã de platã în sistem electronic, dupã ce Apa Serv Valea Jiului a implementat sistemul informatic prin intermediul cãruia facturile pentru consumul de apã si canalizare pot fi plãtite si online, prin card bancar. În acest sens, pe site-ul de Internet oficial al operatorului regional Apa Serv Valea Jiului a fost instalatã o aplicatie prin intermediul cãreia oricare dintre abonatii Apa Serv pot efectua online, din fasa calculatorului, plata pentru consumul de apã. Pentru a avea acces la aplicatia de platã, clientii trebuie sã înregistreze mai întâi un cont de client pe siteul Apa Serv dedicat, respectiv: https:// clienti.asvj.ro/auth. Pentru acest lucru, aveti nevoie completarea online a unor câmpuri cu date care privesc codul de client si codul intern de pe o facturã, o adresã de e-mail validã, un numãr de telefon si o parolã. Pasul urmãtor este autentificarea, care se face completând câmpurile din sectiunea de autentificare, respectiv adresa de e-mail si parola aleasã. Odatã intrat în baza de date, clientul are la dispozitie toate informatiile legate de istoricul facturilor emise pe numele sãu, precum si al plãtitilor efectuate, iar cã, la doar câteva luni de la implementarea acestor modalitãti alternative de platã, sistemele alternative de platã îsi dovedesc din plin utilitatea. Spre exemplu, în ceea ce priveste utilizarea aplicatiei pentru plata online, numai în cursul acestui an circa 500 de abonati ai Apa Serv Valea Jiului utilizeazã deja, în mod constant, aceastã solutie tehnicã pentru plata facturilor la apã.

Index online pentru declararea consumului de apã

Mai mult, tot pentru a veni în sprijinul consumatorilor sãi, Apa Serv Valea Jiului a implementat de curând un sistem electronic prin care clientii ce locuiesc în gospodãrii individuale si care au un cont creat pe paginã web Apa Serv Valea Jiului, pot acum transmite online si citirea indexului contorului. Deocamdatã pentru cei care locuiesc la apartamente, unde sunt si contoare de scarã, serviciul de comunicare online a consumului încã nu este disponibil. Dupã ce în luna ianuarie 2016 a devenit functional serviciul de platã online a facturilor emise consumatorilor, Apa Serv pune, astfel, la dispozitia clientilor ce locuiesc în gospodãrii individuale si posibilitatea transmiterii online a consumului, pe lângã posibilitatea vizualizãrii facturii, a plãtii online a acesteia, precum si a evidentei plãtilor efectuate. Din punct de vedere tehnic, pentru transmiterea consumului utilizatorii vor trebui sã acceseze paginã web Apa Serv, sectiunea Clienti, la adresa web http://www.asvj.ro/ clienti, sã intre contul creat în prealabil si sã transmitã citirea indexului contorului. Dupã cum e mentionat si în cont, indexul se poate introduce începând din data de 25 pânã la sfârsitul lunii, perioadã în care utilizatorul poate chiar reveni, modificând valoarea introdusã. Dupã introducerea indexului contorului în câmpul galben, pentru validarea citirii se dã clic pe butonul Salvare index nou. La introducerea unei valori a indexului mai mici decât în luna precedentã, evident gresite, utilizatorul este atentionat: Index nou introdus incorect! clientul îsi va crea un cont (click pe textul-link Înregistreazã-te). Datele necesare creãrii contului care vor fi completate în paginã web nou deschisã sunt, în ordine, Cod client, Cod intern, Adresa de e-mail, Telefon, Parola si Parola (verificare), cu mentiunile (*)urmãtoare: Toate câmpurile sunt obligatorii, Codul client si codul intern se gãsesc pe facturi, începând din 2016, în coltul dreapta-sus, alãturi de date client, Pentru numãrul de telefon se introduc 10 cifre si Parola trebuie sã aibã cel putin 6 caractere; Contul odatã creat, conectarea/ autentificarea utilizatorului se face completând Adresa de email si Parola asociate contului în câmpurile corespunzãtoare.

Datele accesibile din contul personal sunt, pe lângã datele personale (accesibile în sectiunea Contul meu, unde clientul poate modifica numãrul de telefon, poate opta pentru primirea facturii pe mail si poate schimba parola asociatã contului), date legate de facturile emise (sectiunea Evidentã facturi), plata acestora (sectiunea Platã facturi online), evidenta plãtilor efectuate (în sectiunea Evidenta plati) precum si transmiterea consumului (sectiunea Consumuri).

Pentru cei care locuiesc la apartamente, unde sunt si contoare de scarã, serviciul de comunicare online a consumului încã nu este disponibil, dar reprezentantii societãtii iau în calcul extinderea acestui program. Dupã ce în luna ianuarie 2016 a devenit functional serviciul de platã online a facturilor emise consumatorilor, Apa Serv pune, astfel, la dispozitia clientilor ce locuiesc în gospodãrii individuale si posibilitatea transmiterii online a consumului, pe lângã posibilitatea vizualizãrii facturii, a plãtii online a acesteia, precum si a evidentei plãtilor efectuate.

Monika BACIU