Studenti, oameni de afaceri si elevi de liceu au venit cu idei si proiecte menite sã contracareze efectele poluãrii si au vorbit despre rezervele de apã, ori felul cum gestionãm deseurile. Toate sunt teme de interes, iar lucrãrile au fost prezentate în cadrul Simpozionului Geoecologia ce a avut loc la Petrosani, la sfârsitul sãptãmânii trecute.
Specialistii si studentii din mai multe centre universitare din România au venit la Petrosani, la cea de a XIV-a editie a unui simpozion national pe teme de geologie si ecologie. Au fost discutate probleme actuale legate de gestionarea deseurilor, de resursele de apã existente, iar pe viitor se vor stabili si relatii de colaborare. „În primul rând geoecologia înseamnã traditie, traditie pentru Universitatea din Petriosani si Facultatea de Mine, iar noi suntem continuatorii unei actiuni demarate cu multi ani în urmã, chiar dacã suntem la editia cu numãrul XIV. Ceea ce ne preocupã pe noi sunt rezervele, resursele. Este important sã retinem cã acestea sunt mostenirea pe care am primit-o si trebuie sã o dãm copiilor nostri”, a declarat Andreea Ionicã, decanul Facultãtii de Mine a Universitãtii din Petrosani.
Organizatorii au invitat chiar si oameni de afaceri, pentru a dezvolta astfel viitoare parteneriate în domeniu. Lucrãrile au început vineri si se vor finaliza sâmbãtã. „În acest an ne întâlnim pentru a dezbate cu precãdere teme ingineresti ce vizeazã geologia, ingineria mediului, topografia, constructiile civile si miniere, managementul, ingineria securitãtii, dar de la editia trecutã avem si o sectiune preuniversitarã, care se adreseazã cu precãdere colegilor nostri mai tineri din liceele Vãii Jiului”, a mentionat în deschiderea lucrãrilor si Csaba Lorint, profesor organizatorul simpozionului. Dezbaterile pe diverse teme au avut loc la sediul universitãtii, iar cei care au fãcut posibilã aceastã manifestare au fost premiati, organizatorii oferindu-le o diplomã de merit. La aceastã editie, au fost reprezentate 8 centre universitare. Sunt circa 70 de lucrãri, elaborate de cãtre 85 de participanti, coordonati de 36 de profesori.
Diana Mitrache