Istoria si comertul, cheia succesului în turism

9Trei elemente care sunt cheia succesului pentru cã o zonã bogatã, si pentru ca Valea Jiului sã poatã supravietui si chiar sã prospere sunt nepuse în practicã. Omul de afaceri, Emil Pãrãu, îsi aduce aminte cu nostalgie de ”epoca de aur”  când orice loc din tarã, chiar si Valea Jiului, ar fi fost vizitat cu foarte mare interes de cãtre turisti indiferent dacã acestia era romani sau strãini.

Toatã lumea pleca acasã cu un suvenir indiferent dacã acesta ar fi fost unul scump sau unul simbolic.”În timpul lui Ceausescu era un obicei când te duceai undeva sã cumperi suveniruri, cãsti de miner si alte lucruri. A venit revolutia si nu a mai fãcut nimeni, înainte te duceai cu asa ceva. Amenajai o minã scoalã. Sunt atâtea mine, o minã în care nu trebuie multe galerii, trebuie 100 de metri sã meargã sã vadã cum lucrau oamenii acolo” a declarat Emil Pãrãu. Mai mult de cât atât omul de afaceri este de pãrere cã si în Valea Jiului se poate trãi bine dar pentru acest lucru este nevoie ca sã se facã mai multe investitii pentru cã turistii sã se simtã ca acasã.

Trebuie sã fie ceva, un turist vine în Valea Jiului si trebuie venit cu specificul acesta. Se pot face anumite lucruri de aici. Trebuie sã stie istoria, de când e mineritul, ce s-a fãcut câti au venit. Valea Jiului este un exemplu de cum se poate trãi toti la un loc, trãit bine si fãrã sã ai absolut nicio problemã”, mai spune sursa citatã.

9-1Astfel, judetul Hunedoara si implicit Valea Jiului, ar putea deveni un punct de atractie pentru turisti, însã fiecare autoritate decizionalã trebuie sã implementeze proiecte care au ca tintã cetãteanul si turistul.

Monika BACIU

Advertisements