O echipã de specialisti austrieci si români au reusit, miercuri la prânz, sã repunã pe sine vagoanele deraiate. Surse din rândul celor care au lucrat spun cã nota de platã va fi mare, având în vedere cã macaraua adusã costã 600 de euro pe orã. Traficul a fost manevrat pe portiunea respectivã, pentru a nu încurca circulatia feroviarã de cãlãtori.
Cei care au venit de la CFR Infrastructurã spun cã operatiunea a fost una dificilã, dar specialistii si macaraua extrem de performantã ce a fost aleasã pentru cã nu necesita timp mare de lucru, au fãcut fatã cu brio. „S-a lucrat cu o macara a unei firme private, constructoare de cale feratã, care a venit de la statia Arad si a fost comandatã de colegii de la CFR Marfã, care au fost implicati în acest eveniment. Este o lucrare, care, ca oricare alta de acest gen, implicã niste riscuri, însã, a fost personal calificat”, a declarat Octav Rusu, sef Serviciul Revizorat Regional, Regioanala CFR Infrastructurã Timisoara.
Traficul feroviar în zona Petrosani nu a fost întrerupt, dar a fost un tren care a avut nevoie de tractare pe portiunea afectatã de lucrare. Asta pentru ca niciun cãlãtor sã nu aibã de suferit. „Traficul feroviar nu a fost întrerupt. S-a circulat pe o singurã dublã, una fiind închisã pentru protectie.
Circulatia s-a restabilit chiar imediat dupã producerea accidentului. Noi am repus vagoanele pe linie, într-o pauzã de circulatie. În jurul ora 12,45 a fost pendulat un tren de persoane care circulã pe distanta Bãnita – Petrosani, cu tractiune diesel, în conditiile în care a fost necesarã scoaterea de sub tensiune a firului electric de contact. Publicul cãlãtor nu a fost afectat”, a mai adãugat Octav Rusu. Angajatii statiei CFR din Petrosani au fost la un pas sã provoace o adevãratã tragedie, în noaptea de luni spre marti. Trei vagoane goale ale unui tren de marfã au scãpat din statie în timpul unei manevre, iar mai apoi au deraiat la mai putin de un kilometru distantã. Tragedia a fost evitatã de responsabilii de la trafic feroviar, care au avut inspiratia sã le dirijeze spre o linie moartã.
O anchetã internã în rândul angajatilor care au fãcut manevra a fost demaratã, iar responsabilii vor avea de suferit. Asta pentru cã nota de platã este una usturãtoare, dincolo de pericolul care a existat în momentul incidentului feroviar.
Diana Mitrache