Asigurații care și-au pierdut cardul național de sănătate, sau le-a fost furat ori li s-a deteriorat nu mai sunt nevoiți să se adreseze Casei de Asigurări de Sănătate din două în două luni pentru prelungirea adeverinței de înlocuire a cardului de sănătate. Printr-un Ordin al președintelui CNAS, publicat în Monitorul Oficial, s-a prelungit valabilitatea adeverinței până la data la care asiguratul intră în posesia cardului duplicat, fie prin intermediul serviciilor poștale, fie îl ridică de la sediul CAS Hunedoara. Adeverințele eliberate până la această dată, își păstrează valabilitatea de 60 de zile.
„Până acum, asigurații care solicitau CAS Hunedoara eliberarea cardului de sănătate duplicat primeau o adeverință înlocuitoare valabilă 60 de zile, cu posibilitatea de prelungire. Ceea ce înseamnă că, din două în două luni, aceștia trebuiau să se deplaseze la Deva, sau Petroșani pentru obținerea noului document. Pentru a veni în sprijinul acestora, la nivelul CNAS s-a decis prelungirea adeverinței, până la obținerea noului card. Foarte important de reținut este că, adeverințele emise până la această dată, își păstrează perioada de valabilitate prevăzută în acestea”, a declarat Adrian Nicolae David, directorul general al CAS Hunedoara.
În caz de pierdere, deteriorare, furt, asiguratul depune la casa de asigurări de sănătate unde este luat în evidență documentele necesare eliberării cardului duplicat, respectiv cerere tip (poate fi descărcată de pe pagina web http://cas.cnas.ro/cjashd/page/card-national.html), copie după actul de identitate și dovada efectuării plății contravalorii serviciilor de tipărire și distribuire a cardului duplicat. De asemenea, documentele pot fi transmise și prin intermediul serviciilor poștale dar și prin e-mail la adresa asigurare@cjashd.ro.
Lunar, la nivelul CAS Hunedoara sunt depuse în jur de 300 de cereri pentru eliberarea cardului național de asigurări sociale de sănătate duplicat.