C onstructorii podului rutier de la Petrila au avansat mult lucrarea. Se
construiesc pilonii de susținere, în apă, iar lucrarea pare să meargă mai bine, după ce tot constructorii spuneau că au dat de o rocă rezistentă și asta a întârziat o vreme lucrarea.
Podul rutier se construiește paralel cu cel de cale ferată, pe care treceau trenurile de cărbuni de la mina Lonea. Ideea în care a fost gândit vizează fluidizarea circulației, din direcția DN66.
Noua arteră va asigura legătura cu DN7A, pe drumul de centură al orașului, prin incinta fostei mine Petrila și DJ 709 H, iar finanțarea de aproape 7 milioane de lei a venit prin programul Anghel Saligny și va ajuta mult traficul din oraș. În mijlocul verii, constructorii au ajuns să ridice din apă doi piloni.
„Constructorii lucrează foarte bine. La momentul acesta se apropie de a finaliza cele două pile care vor sprijini podul. Cred că va mai fi construită una în albia râului și, din discuțiile pe care le-am avut cu ei, ne-au spus că încearcă să îl finalizeze până la sfârșitul anului”, declară Vasile Jurca, primarul orașului Petrila.
Podul de la Petrila are alocată suma de 6.495.622,9 lei, iar finanțarea a fost semnată la finalul lunii aprilie de ministrul Cseke Attila.
Pe acest traseu, generat de podul de peste Jiu, se va asigura și un acces mai facil viitorilor investitori în zona activelor fostei exploatări miniere din Petrila, dar vizează și ideea unui circuit cu stâne-muzeu și traseul spre Transalpina.
Startul lucrărilor s-a dat în luna mai a acestui an și termenul de execuție este de un an. Așa că podul va fi dat în folosință cel mai târziu în mai 2024.
Diana Mitrache