Î n luna iunie vor începe, efectiv, lucrările la bucata lipsă de pe A1, pe tronsonul Lugoj și Deva, unde finalizarea unui
segment crucial de
9,13 kilometri dintre Margina și Holdea așteaptă de mult timp.
Drumul național DN68A este cel mai tranzitat din zonă, iar șoferii se confruntă cu aglomerație constantă, fiind nevoiți să folosească acest drum în lipsa segmentului de autostradă.
Începând cu luna iunie, pregătirile pentru deschiderea șantierului ce va completa Autostrada Vestului, între Lugoj și Deva, vor fi în plină desfășurare. Segmentul lipsă de 9,13 km dintre Margina și Holdea este una dintre cele mai așteptate lucrări de infrastructură mare
pentru vestul țării. Acest tronson va avea două tuneluri de urși, cu o lungime totală de 2,13 km, și va fi format din două galerii unidirecționale, fiecare cu o cale de circulație și o platformă de 11,25 metri.
Conform declarațiilor directorului regional DRDP Timișoara, Nicoleta Pordea, proiectarea și execuția lotului 2 Lugoj – Deva, care include finalizarea secțiunii D și secțiunii E, sunt în plină desfășurare. În prezent, se lucrează la proiectarea secțiunii de tuneluri, însă operațiunile de deminare în teren au fost deja finalizate, iar investigațiile tehnice prin foraje geo sunt acum în faza de cercetare în
laborator.
Compania de Drumuri și UMB, cel mai puternic constructor din România, au semnat contractul finanțat prin PNRR pentru proiectarea și execuția tronsonului Holdea (județul Hunedoara) – Margina (județul Timiș) pe 14 octombrie 2022, la Timișoara. Contractul cu UMB are o durată de 45 de luni, din care 11 luni pentru proiectare și 34 pentru execuție. Prin PNRR, contractul este finanțat cu aproape 200 de milioane de euro.
Termenul finalizării este august 2026.
Monika BACIU