A proape nu e zi fără reclamații legate de plata unor consumuri la apă, pe care oamenii nu le recunosc. Se întâmplă în Valea Jiului și poate avea drept cauză un apometru vechi, un vecin care nu dă corect citirea, ori poate o spărtură. Despre toate acestea, ca și derspre cum putem evita astfel de situații, ne-a vorbit directorul general al SC Apa Serv, Cristian Ionică.
Mai bine de jumătate din locuitorii Văii Jiului care sunt branșați la rețeaua de apă potabilă au apometre vechi. Și, în condițiile în care apometrele generale la blocuri sunt noi, e clar că apar diferențe de consum. Și acesta este doar un motiv. Mai sunt și cele legate de citirea greșită, de defecțiuni pe coloană, ori în subsol, ca și vecinii care nu prea zic cât consumă.
„Diferența între ce arată apometrul fiscal și suma tuturor apometrelor ar trebui să fie zero. Apar reglări doar acolo unde apometrele, care practic sunt repartitoare de costuri, sunt de clasă C, clasă pe care oi trebuie să o folosim. Nu obligăm abonații să aibă astfel de apometre Când aparc reglări, noi ne autosesizăm, dacă sunt mai mari de 2 mc. Ori nu s-a dat citirea, ori e săpărtură, ori este un defect la apometru”, explică Crsitian Ionică, director general SC Apa Serv Valea Jiului.
Așa că acolo unde sunt
probleme, apar și pierderile și, echipele Apa Serv sunt gata să vină în teren, la fiecare astfel de situație.
„De fiecare dată când mergem și monitorizăm, atunci când apar diferenețe foarte mari și ele vin săptămânal la noi, luăm tabelul și vedem care este consumul. Din start organizăm o echipă comună și să vedem unde este pierderea. Plecând de aici, noi deja știm unde e un consum de sub 3 mc pe lună, acolo e o suspiciune. Ori că omul nu stă acasă, ori că nu dă citirea corect”, a mai precizat Cristian Ionică.
Și există și situații în care oamenii spun că nu stau cu lunile acolo, iar ca să nu plătească în astfel de situații nimic, indicat este să blindeze țevile de alimentare. Doar așa nu vor plăti pierderi.
„Nu participă la reglări, că stă, că nu stă, că are tabel, sau nu, locatarul care are blindată țeava. Este o cerere tip în care scrie numele, prenumele, adresa și o căsuță în care să bifeze blindarea. Taxa de blindare
siguilare este 22 de lei, plus TVA și, dacă înregistrăm
cererea, orice se întâmplă pe scară, el nu participă la reglări. Oricând poți să revii, că vei apă la robinet. Ai sigiliu? Da, anunți la dispecerat, i se dă un număr de ordine, ori trimitem noi instalator, ori rupe proprietarul sigilul și abia atunci intră la plată”, a mai adăugat directorul general al SC Apa Serv.
Cei care au pierderi des sunt sfătuiți să ceară sprijin echipelor de la Apa Serv și, împreună cu aceștia, să verifice situația tuturor locatarilor de la bloc. Este sigur că, în următoarele luni, nimeni nu va mai achita diferenețele față de consum. Dar asta
presupune apometre bune și niciun defect pe casră, sau
niciun locatar care să nu dea corect citrea apometrului.
Diana Mitrache