D rumul național 7A care face legătura între Petroșani și județul Vâlcea a intrat în reparații. DRDP Timișoara a anunțat că pe sectorul de drum sunt executate lucrări de reparații și întreținere. Lucrările se realizează pe
sectorul de drum din județul Hunedoara de către echipele SDN Deva.
Conducerea CNAIR arată că în acest an pe DN 7A vor fi realizate lucrări de reparații. Există, însă, fonduri și pentru consolidarea și amenajarea sectorului de drum cuprins între intersecția cu strada Maleia din Petroșani și limita de județ. ”În prezent, obiectivul ”Consolidare și amenajare DN 7A km 86+601 – km 105+120 este cuprins în lista obiectivelor de investiții cu finanațre de la bugetul de stat pe anul 2022 și are asigurată finanțarea, astfel încât după finalizarea serviciilor de proiectare se poate trece la demararea procedurilor de achiziție public pentru execuția lucrărilor rămase de executat”, arată CNAIR într-un răspuns
oferit consilierului local de la Petroșani, Francisc Gerschner. Sectorul DN 7A de la km 86+601 (limită județ Hunedoara) la km 105+120 (intersecție strada Maleia municipiul Petroșani) se află în administrarea SDN Deva. În cursul anului 2020 au fost realizate prin Secția de Producție Lucrări Drumuri a DrDP Timișoara, lcurări de reciclare ”in situ” și așternere covor asfaltic pe circa 5 km de pe DN 7A, iar în cursul anului 2021 au fost realizare lucrări de reparații cu mixtură la cald în regie proprie pe o suprafață de circa 6000 metri pătrați.
”Pentru perioada următoare, sunt prevăzute a fi executate lucrări de reprofilare a părții carosabile pe sectoarele pietruite, iar când condițiile meteo vor permite, vor fi executate reparații provizorii cu mixtură stocabilă. Pentru vara anului 2022 sunt prevăzute lucrări de reparații cu mixtură caldă”, mai arată CNAIR. Traseul are o lungime de peste 18
kilometri, fiind unul sinuos, caracterizat prin existența unor curbe cu raze mici, lipsite de vizibilitate. ”Sectorul de drum național DN 7A Obârșia Lotrului-Petroșani km 86+601 – km 105+120 se află într-o stare avansată de degradare, degradările existente îngreunând desfășurarea traficului în condiții normale. (…) Stresul provocat
utilizatorilor la trafic, viteza de deplasare redusă și în condiții improprii reprezintă un impediment în calea investitorilor care ar putea contribui la dezvoltarea comunității urbane. Structura rutieră necorespunzătoare face ca acest sector de drum să fie incapabil să suporte în condiții meteorologice dificile traficul rutier. Pe timp
nefavorabil (ploaie, zăpadă) accesul mașinilor de intervenție să fie dificil”, arată documentația CNIAR.
Monika BACIU