T ot mai mulți oameni reclamă pierderi și cei de la Apa Serv spun că, în astfel de condiții, se impune reînnoirea contractului cu abonații. Se face o reverificare a sistemului, se recalibrează apometrele din toate apartamentele și atunci situația revine la normal. Așa că Apa Serv le recomandă celor care întâmpină probleme să își reînnoiască contractele.

Toți abonații au contracte care nu expiră, însă, după ce
s-au montat apometrele
performante în căminele aflate în fața scărilor de bloc, că acolo sunt problemele cele mai mari, oamenii au sesizat că înregistrările lor nu mai bat cu cele finale. Așa că Apa Serv recomandă o reverificare a
sistemului.
„Contractele sunt pe perioadă nedeterminată, dar, pe această perioadă nedeterminată nu însemană că noi nu le mai reînnoim. În urma investițiilor pe fonduri europene, am montat, în
anumite locații acele contoare fiscale, care sunt facturabile, la limita proprietății, deci în afara scărilor de bloc. Iar astfel, noi, de la începutul anului, am avut deja peste 250 de locații unde am montat aceste contoare, afară, într-un cămin. Și, ca atare, au fost foarte multe reclamații pe partea comercială, că oamenii, care nu aveau probleme pe scara blocului, au început să reclame pierderi”,
a declarat Cristian Ionică,
managerul SC Apa Serv Valea Jiului.
Sunt și locatari care ies din asociațiile de proprietari și plătesc acum direct la Apa Serv apa consumată și, și în cazul lor, Apa Serv recomandă
reînnoirea contractelor.
„Pentru asta, fiecăruia îi trebuie un nou contract.
Mai sunt și alte cazuri, când proprietarul moare, iar rudele preiau. Până se fac actele, durează mult, nu are contract și se acumulează datorii. Nu putem factura la decedat, dar nici la cei care au preluat apartamentul, iar atunci este nevoie de un nou contract”, a mai adăugat managerul SC Apa Serv Valea Jiului.
Și, pentru toți acești oameni, există câțiva pași ce trebuie parcurși. Cristian Ionică explică:
„Este o cerere tip care se completează, se depune copie după cartea de identitate, după actele de proprietate, se achită taxă de 48 de lei pentru că apometrul ori trebuie schimbat, ori din nou resigilat, iar dacă nu au branșament, cum este la case, le facem. Iar dacă până acum actele de proprietate trebuiau aduse aici, acum, printr-o declarație pe propria răspundere, care nu trebuie avizată de notar, își asumă fiecare că nu are acel act”, a conchis Cristian Ionică.
Sute de oameni s-au plâns că plătesc și pierderi la consumul de apă și situația poate fi reglementată cu ajutorul
tuturor locatarilor de pe o scară de bloc. Contractele sunt
reînnoite și apometrele
schimbate, ori recalibrate, așa că situația reintră în normal.
Diana Mitrache