R eclamațiile, documentele și întreaga birocrație este la un singur click distanță de oricine vrea să interacționeze cu funcționarii de la Lupeni.
Zeci de mii de documente au fost arhivate on-line, iar acum, cei care au nevoie de orice act sau care chiar vor să facă o plângere, nu au decât să intre pe site-ul web.
Proiectul derulat de administrația de la Lupeni se numește „Proceduri Administrative Simplicate prin Eficientizare Digitală” și a fost co-finanțat prin fonduri europene. Dar acum, orice act ce trebuie emis de la primărie, ori poate plățile la bugetul local, sau reclamațiile, sunt la îndemâna oricui are un dispozitiv conectat la internet. „Proiectul acesta a făcut în așa fel încât a reușit să pună la punct și niște proceduri care să fie foarte bine respectate. Am reușit, prin acest proiect, să digitalizăm și tot ceea ce înseamnă arhivarea documentelor pe care noi le avem la primărie. Am arhivat zeci de mii de documente și, când avem noi vreo solicitare, o vedem on-line și știm exact. Și, mai mult, pentru a ști să lucreze în acest fel cu publicul, am reușit să perfecționăm 70 de persoane din cadrul primăriei”, a spus Lucian Resmeriță, primarul municipiului Lupeni.
Toate documentele au fost introduse într-o bază de date și acesta a fost primul pas în proiectul finanțat prin Programul Operațional Capaciatate Adminsitrativă 2014-2020.
„S-au retro-digitalizat 40.000 de dosare, sute de mii de documente. Proiectul a oferit o alternativă la modul clasic de adresare la serviciile din Primăria municipiului Lupeni, prin preluarea electronică a documentelor ”, a adăugat și Mirela Tudosie, manager de proiect.
„Este un proiect care vine în sprijinul colegilor mei, dar și al cetățenilor. De multe ori, noi întâmpinăm din partea cetățenilor apeluri telefonice, prin care oamenii își caută direse documente. Și acum, nu mai suntem nevoiți să răsfoim registre. De la Registratuyră, îi putem comunica direct documentul, ori dacă are vreo nedumerire, poate primi răspunsul exact, la timp”, a completat și Viorica Bolosin, angajat al Biroului Registratură din cadrul Primăriei Lupeni.
Valoarea eligilibilă a proiectului a fost de 2.728.625 de lei, suma nerambursabilă, iar de la bugetul național a ajuns pentru acest proiect, la Lupeni, suma de 417.319,24 de lei. Primăria a mai pus doar 64.000 de lei, iar primarul spune că, în 4 ani, serviciile din primăria Lupeni vor fi 100% digitalizate.
Diana Mitrache