A rmata Selectării Atente a Plasticului, programul de responsabilitate socială inițiat de Fundația The Institute și susținut de Lidl România, care urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților față de plastic, se extinde în cursul anului școlar 2021-2022, de la 10 orașe, la 41 orașe și în cele 6 sectoare ale Capitalei.
ASAP România, prin implementarea programului urmărește creșterea conștientizării asupra problemei plasticului, de la utilizare responsabilă, la colectare selectivă și reciclare, prin contribuția activă la promovarea educației pentru mediu și crearea unui model funcțional de colectare selectivă aplicabil instituțiilor de învățământ. Anul acesta școlar, programul își continuă extinderea prin parteneriate cu autoritățile locale, pentru ca elevii din toate cele 41 de reședințe de județ și din Capitală să interacționeze cu programul, urmând ca acesta să fie implementat la nivelul întregii țări până în 2025.
„Ultimele studii arată că producția de plastic va crește cu 40% în următorul deceniu. În acest context, e cu atât mai importantă educarea tinerei generații în ceea ce privește colectarea selectivă și dotarea elevilor cu instrumente care să le permită să colecteze deșeurile pe fracții. Mai mult, e esențial ca această activitate să facă parte din viața de zi cu zi a copiilor și adolescenților, să fie la îndemâna lor, devenind, astfel, o obișnuință. Doar în acest fel putem face față uneia dintre cele mai pregnante nevoi ale României la nivel legislativ și de infrastructură, problematica deșeurilor din plastic și putem contribui la formarea unor generații responsabile, a declarat Andrei Borțun, CEO Fundația The Institute, fondatorul programului ASAP.
Pentru a atinge toate obiectivele programului, ASAP România a încheiat un protocol de colaborare cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, cu Consiliul Național al Elevilor și cu GreenPoint Management.
Monika BACIU