L inia verde de transport în Valea Jiului este în întârziere și primarii, împreună cu cei din Consiliul Județean Hunedoara încă mai au probleme de ordin birocratic.
De altfel cei de la Consiliul Județean spun că într-o lună cel mult pot să înceapă licitațiile la lucrările din acest proiect. „În întârziere este din cauza birocrației de la noi, dar, cu toată teama unora care cred că nu va fi funcțional, eu le spun că în maxim o lună de zile, vom avea și proiectul și vom scoate la licitație și îl vom duce la capăt”, a spus Costel Avram, administrator public al județului Hunedoara.
Sunt 3 poduri, pe teritoriul municipiilor Petroșani și Vulcan, care trebuie reabilitate și proiectele respective aprobate. Doar că acum este nevoie și de un aviz de la Apele Române. Altfel, proiectul nu primește finanțarea, nefiind îndeplinite toate condițiile de siguranță. Pentru că podurile trec peste drumul național și nu au fost reabilitate, ori redimensionate și pentru un trafic suplimentar. „Primăria Vulcan și Primăria Petroșani nu pot da autorizațiile de construcție pentru etapa a II-a, în sensul că nu au avizul de la Apele Române. Dar se va rezolva într-un timp foarte scurt și această problemă și toate primăriile vor da autorizația de construcție a acestui proiect”, a adăugat Costel Avram,
administrator public al CJHunedoara.
Alternativa economică la monopolul pe transportul în comun făcut acum de firmele private din zona Văii Jiului, va fi linia verde, acest proiect european care vizează o linie cu autobuze electrice.
Autobuzele electrice vor avea un garaj la Vulcan, iar la Petrila și la Uricani vor fi stațiile de încărcare a
bateriilor cu care vor circula.
Valoarea estimată a
proiectului, denumit generic Green Line, este de aproximativ 20 de milioane de euro.
Diana Mitrache