C ele mai multe nereguli apar din cauza citirii apometrelor, iar reclamațiile îi vizează pe cei ce nu le au verificate metrologic. La Apa Serv curg mereu reclamațiile de acest fel, însă, cei de aici recomandă verificarea metrologică a acestora, pentru a evita orice neajuns. O dată la 7 ani, apometrele ce înregistează consumul de apă și, implicit, costurile repartizate locatarilor, sunt și trebuie recalibrate. O fac cei de la serviciul de metrologie, însă, oamenii trebuie să știe că vor fi înștiințați la momentul expirării. „Toată lumea trebuie să știe că apometrele pe care odată le-a sigilat Apa Serv, există cineva la noi care se ocupă de urmărirea lor. Când se depășec cei 7 ani, noi îi înștiință, fără să existe vreo reclamație din partea proprietarului. Noi le spunem că le-a expirat apometrul din punct de vedere metrologic”, a spus Cristian Ionică, manager SC Apa Serv Valea Jiului. De ce ar trebui să ne recalibrăm aceste aparate, ne explică tot cei care le-au montat. „Dacă apare o problemă de diferență între suma tuturor apometrelor și cel de pe casa scării, atunci e clar că acea diferență o descărcăm la cel ce nu și-a verificat apometrul din punct de vedere metrologică”, mai spune managerul SC Apa Serv. Nu toate apometrele ar trebui schimbate total după 7 ani, dar totul depinde de cum și unde au stat ele. „De cele mai multe ori aceste apometre, care sunt practic, niște repartitoare de costuri, după 7 ani, în funcție și de condițiile în care stau, se pot deteriora, ori pot da un consum care nu e real. Noi nu obligăm pe nimeni. Nu îi obligăm să își schimbe apometrul, doar îi atenționăm că nu sunt conforme din punct de vedere al normelor”, a explicat Cristian Ionică. Laboratorul de metrologie este în zona centrală a municipiului Petroșani, la sediul Apa Serv din Cartierul aflat în spatele Parcului Central.
Diana Mitrache