C onstructorul drumului spre Parâng spune că a primit aviz de la Primăria Petroșani și va devia puțin una dintre pârtii, în zona în care intersectează drumul, prin tunel. Sunt ultimele lucrări și drumarii estimează că, la finalul verii, drumul va fi gata. Până atunci, le recomandă turiștilor, prudență. Drumul ce duce spre Parâng se află încă în construcție, iar lucrările rămse vizează parapeții și zonele rămase nefinalizate la venirea iernii.

„Lucrările se vor termina la timp și mai avem de făcut o grindă-prapet pe care vine montat ulterior parapetul pentru siguranța circulației. La asta se lucrează acum. Mai sunt circa 350 de metri liniari de rigolă betonată. Și la asta se lucrează acum cu o echipă”, a precizat Nicolae Lăzărescu, managerul firmei STRABAG. Mai mult, acum vor fi aduse mici modificări, așa cum spune constructorul, modificări pentru care au fost obținute avizele necesare. „Pe lângă tuneluri continuăm umpluturile. Tunelul 1 se va finaliza în maxim o săptămână – o săptămână jumate, după care începem umpluturile la tunelul II. Acolo avem acceptul primăriei din Petroșani să facem o reașezare a pârtiei din vecinătatea tunelului. Este, defapt, o corecție a pârtiei și cu pământul rezultat realizăm umpluturile de la tunelul II. Estimăm să ajungem cu toată lucrarea finală undeva la finele lunii august”, a mai completat managerul STRABAG.
Cei care vor să urce cu mașina în zona turistică, sunt sfătuiți să circule cu prudență și să adapteze viteza, pentru că încă nu sunt gata toate lucrările de siguranță, lipsesc parapeți și drumul poate fi periculos. „Prudență, mai ales că sunt momente în care ceața dă vizibilitate foarte redusă și neavând protecția cu parapeții la care se lucrează acum, pentru cine nu cunoaște traseul este o adevărată problemă, chiar o provocare. Deci, le recomand viteză adecvată. Se poate circula până sus, pentru că, în carosabil, lucrările sunt din ce în ce mai puține și nu vom avea până în iulie, când vom turna asfalt între cele două tuneluri, pe porțiunea rămasă nefinalizată”, a conchis Nicolae Lăzărescu, managerul firmei STRABAG.
Contractul a fost semnat acum trei ani, în munte și sunt nu mai puțin de 3.725 de metri de drum reabilitat. Artera traverseză chiar și părți ce intersectează pârtia de schi, acolo unde acum sunt tunelurile, are aproximativ 4 km și jumătate de rigole betonate, care vor drena apele, mai multe podețe și pe 2 km și 200 de metri a fost construit un zid de sprijin. Pentru acest proiect a fost alocată suma de aproximativ 17, 3 milioane de lei.

Diana Mitrache