Contract de două milioane pentru modernizarea unor căi ferate

C FR – Regionala Timișoara a scos la licitație un nou contract de lucrări pentru întreținerea și repararea unor sectoare de cale ferată din județul Hunedoara.

2.668.865 de lei este valoarea contractului de lucrări întreţinere şi reparaţie linii de cale ferată. Este vorba de lucrări de întreţinere şi reparaţie linii CF-Linia 116 staţia și lucrări de întreţinere şi reparaţie linii CF- linia 100 staţia Topleț.
”În capătul X al staţie Pui, pe liniile III directă Fir 1 şi ÎI directă Fir 2 se afla breteaua combinată BC 7-9-11-13/15. Pe linia ÎI directă se află poziţionat şi aparatul de cale S21 iar pe linia 4 există TDJ 17/19. Pe lungimea aparatelor de cale cât şip e lungimea panourilor adiacente acestora prisma de piatră Spartă este puternic colmatata. Din această cauză, traversele speciale s-au degradat în timp. Partea metalică a aparatelor de clae prezintă grad de uzură avansat. Din cauza acestor deficient această zonă prezintă pericol SC, fiind introduce restricţii de viteză de 15 km/h peste diagonalele 7-11 şi 9-15 şi peste TDJ 17/19. Pe curba de Fir 1 din capătul X, km 44+320-km 44+540, curba cu raza de 215 m, traversele de lemn sunt necorespunzătoare”, arată documentul.
Cu ocazia verificării liniilor SRCF Timişoara în conformitate cu instrucţiile în vigoare, s-au constatat porţiuni de linie cu problem de ecartament datorită stării necorespunzătoare a traverselor de lemn sepciale, a traverselor de lemn normale şi a traverselor de beton aflate pe panourile adiacente aparatelor de cale, iar prisma de piatră spartă atât pe lungimea aparatelor de cale cât şi a panourilor adiacente, este foarte colmatata. Din cauza stării necorespunzătoare a traverselor şi a prismei de piatră Spartă colmatată a fost introdusă restricţia de viteză pe linia ÎI directă staţia Topleţ, restricţie de viteză de 30 km/h pe distanţa cuprinsă între km 397+950-399+050.
”Pentru ridicarea restricţiei de viteză, sunt necesare lucrări de remediere a defectelor existente, reparaţia capetelor X şi Y ale staţiei Topleţ prin lucrări de înlocuire traverse lemn normale, traverse lemn speciale pentru aparate cale, traverse beton, înlocuiri JIL-uri, realizarea stratului de repartiţie din ballast pe zona aparatelor de cale şi a panourilor de cale adiacente şi scoaterea din cale a TDJ 5/7 şi înlocuirea acestuia cu panouri de linie. Astfel pentru punerea în siguranţă şi aducerea liniei la viteza de circulaţie stabilită, se impune realizarea lucrării de întreţinere şi reparaţie linii CF-linia 100 staţia Topleţ linia ÎI dir. km 397+950-399+050”, mai menționează documentul.
8 iulie este data limită pentru depunerea ofertelor.
Monika BACIU

Advertisements