Un circuit turistic, ce începe cu mina Petrila și se oprește pe Transalpina, a primit finanțarea pentru porțiunea din Cheile Jiețului și deja se lucrează la partea tehnică.
Primarul Vasile Jurca spune că va avea unul dintre cele mai frumoase circuite turistice cu stâne, fosta mină Petrila, un muzeu local și o călătorie spre Transalpina, în vreo 2 ani. Asta, pentru că lucrările ar putea fi licitate curând. Administrația va crea un circuit autentic local, cu stâne-muzeu, restaurante și locuri de poveste, pe malul Jiului de Est.
Cei care l-au gândit spun că poți ajunge, după ce treci de zona culturală ce va fi reprezentată de fosta mină Petrila, pe Jieț, în satul aflat la poalele Parângului. Fix acolo primarul din Petrila vrea să facă un muzeu al locului. A gândit totul ca un circuit pe care să îl urmeze oricine ar veni din vestul țării spre Transalpina.
„Se află în faza de proiectare și urmează să primim proiectul tehnic. Contractul de finanțare este semnat și, după aceea, vom scoate la licitație lucrările. Eu sper ca, anul acesta, să înceapă lucrările și, îmaxim în doi ani, că e pandemie, să avem funcțional acel muzeu”, a spus Vasile Jurca, primarul orașului Petrila. Prin acest proiect, cei din Petrila spun că vor să revigo­reze turismul, pentru că întreg conceputul este așezat pe o axă foarte interesantă. Totul începe la intrarea în sensul giratoriu de la Dărănești. De acolo, turiștii vor fi îndrumați pe drumul de centură, până la mina Petrila. Apoi, trecerea se face pe malul Jiului spre est, iar în Jieț va fi această stână muzeu, cu restaurante, târg de animale, sau de produse tradiționale.
„Intrarea, prin sensul giratoriu de la Petrila, și sper că vom avea un pod, finanțat cu sprijinul CJH. În continuaare va fi mina Petrila – un ansamblu ce va fi cumpărat de CJH și care va fi dezvoltat, muzeul din Jieț și apoi spre Tansalpina”, a mai precizat primarul orașului. Proiectul este finanțat prin ADR Vest și este unul dintre punctele forte ale orașului. Nu va lipsi de pe lista circuitului, nici parcul de aventură ce tocmai se construiește acum pe șoseaua de centură și povestea s-ar termina pe șoseua Transalpina, aflată la cea mai mare cotă din România.

Diana Mitrache