P rimăria municipiului Lupeni intenționează să depună cereri de finanțare în vederea accesării de fonduri EUROPENE
NERAMBURSABILE pentru anveloparea blocurilor. Există, însă, o singură condiție: locatarii să fie grupați în asociații de proprietari.
Primarul Lucian Resmeriță spune că urmărește să crească eficiența energetică, pentru toate clădirile rezidențiale (blocuri de locuințe) din municipiu
Condiția obligatorie impusă de finanțator pentru obținerea fondurilor este, însă, încheierea unui contract între Primăria municipiului Lupeni și asociațiile de proprietari.” Având în vedere că pe raza municipiului Lupeni în prezent nu mai există asociații de proprietari se impune înființarea de asociații fără de care nu este posibilă accesarea de fonduri europene.
Intenționăm realizarea următoarelor lucrări:
• îmbunătățirea izolației termice și hidroizolarea anvelopei clădirii (pereți exteriori, ferestre, tâmplărie, planșeu superior, planșeu peste subsol), șarpante, inclusiv măsuri de consolidare;
• înlocuirea corpurilor de iluminat din spațiile comune;
• înlocuirea lifturilor (unde este cazul) și a circuitelor electrice în părțile comune – scări, subsol, etc;
Precizăm că Primăria va realiza documentațiile de avizare a lucrărilor, documentele suport și cererea de finanțare în funcție de implicarea asociațiilor, în mai multe etape, astfel:
Etapa I – 5 proiecte;
Etapa II – 10 proiecte;
Etapa III – 10 proiecte, etc.”, spune primarul municipiului Lupeni, Lucian Resmeriță.
Iar asta impune ca, în perioada următoare, să fie înființate asociații, fără de care nu este posibilă accesarea de fonduri europene.
Este apelul primarului, care spune
că, odată ce va fi cret acest parteneriat, la blocuri, din bani europeni, se vor
face lucrări la izolația termică și hidroizolarea anvelopei clădirii (pereți exteriori, ferestre, tâmplărie, planșeu superior, planșeu peste subsol),
șarpante și vor fi luate inclusiv măsuri de consolidare a clădirilor, acolo unde este necesar.
Tot cu bani europeni, se poate face și înlocuirea corpurilor de iluminat din spațiile comune, ori a lifturilor (unde este cazul) și a circuitelor electrice în părțile comune – scări, ori în subsoluri.
Primăria va realiza documentațiile de avizare a lucrărilor, documentele suport și cererea de finanțare în funcție de implicarea asociațiilor, în mai multe etape, astfel: în etapa I – 5 proiecte; în etapa a II –a, 10 proiecte, iar în etapa a III –a alte 10 proiecte.
Diana Mitrache