Autostrăzile românești sunt doar pe hârtie, în mare parte. Cei de la Asociația Pro Infrastrcutura atrag atenția asupra faptului că tronsonul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva va ajunge precum o junglă. Contractul pentru lotul 3 a fost reziliat.
”După rezilierea tronsonului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva de către CNAIR în august 2019, astăzi putem spune că finalizarea lucrărilor și întreținerea ”sunt admirabile, sublime, dar lipsesc cu desăvârşire”. Se poate observa asta în imaginile atașate, unde cât de curând peisajul va putea fi ușor confundat cu unul de junglă. CNAIR a afirmat (după rezilierea abuzivă și ilegală a contractului despre care am scris în repetate rânduri) că va executa garanția constructorului și va finaliza lucrările din afara corpului autostrăzii din respectivele sume. Însă adevărul este că sumele nu au fost executate de Compania de Drumuri, ba chiar există toate premisele pentru a fi buni de plată față de constructor în urma proceselor ce se află în prezent pe rolul instanțelor”, arată Asociația Pro Infrastructura.
În anul 2019, CNAIR a reziliat contractul pentru loul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva.
Tronsonul de 21 de kilometri este gata în proporție de 99%. Motivul rezilierii contractului a fost acela că șefii de la Drumuri nu se înțeleg cu constructorul, după ce au cerut extinderea garanției lucrărilor de la 4 la 10 ani.
”În tot acest timp lucrările se degradează, sistemul de scurgere a apelor nefiind finalizat în totalitate, iar lipsa gardurilor exterioare de protecție mențin valabile restricțiile aberante de viteză de pe autostradă. Constructorul autostrăzii nu poate decât să se bucure în aceste condiții, având acum noi motive în instanță să justifice eventualele deficiențe cu lipsa de întreținere.
Solicităm CNAIR să intervină de urgență pentru remedierea lucrărilor nefinalizate și pentru realizarea unei întrețineri corespunzătoare a sectorului de autostradă”, mai arată Pro Infrastructura.
Construcția lotului 3 în noiembrie 2013, cu o valoare a contractului de aproape 600 de milioane de lei.
Cosmin BACIU