Pacienţii care au intrat în peste 300 de spitale din România au spus cum au fost trataţi, iar pe baza acestui barometru a fost întocmit topul spitalelor. Cel de la Petroşani este pe locul VI, dar unul nedorit. Adică, în topul ruşinii.
Statistica întocmită pentru anul 2019 aruncă Spitalul de Urgenţă din Petroşani în fruntea unui nedorit clasament al ruşinii. Topul a fost elaborat de Observatorul Român de Sănătate şi statistica arată că situaţia pare să degenereze de la an la an în aceste spitale.
Aşa cum artă specialiştii, deşi există modele pozitive, interesul spitalelor pentru satisfacţia pacienţilor este, în general scăzut. Aşa se face că înaintea spitalului de la Petroşani, în topul ruşinii mai sunt: Spitalul Clinic de Urgenţă Craiova, cel din Târgu Jiu, Spitalul de Urgenţă Floreasca din Bucureşti, Sfântul Pantelimon din Capitală şi tot de acolo Spitalul CF nr 2. Nu mai puţin de 6.371 de pacienţii au raportat că li s-au solicitat bani sau atenţii de la medici sau asistente, ori că au dat, fără să fie rugaţi, atenţii. Iar numărul celor care au raportat astfel de incidente a crescut mereu, din 2016, până anul trecut, iar unul din 5 pacienţi a spus că şi-a cumpărat singur materiale sanitare şi medicamente.

Ordonator de credite aici este Primăria din Petroşani, iar primarul nu exclude ca pacienţii să fie nemulţumiţi, mai ales că de dotări s-a mai ocupat. „Există oameni nemulţumiţi. Probabil că sunt, nu au ajuns nemulţumirile la mine, dar probabil că există situaţii şi de acest gen.
Spitalul a primit şi în acest an 2,5 milioane de lei noi pentru clădirea ce se construieşte. Lucrările se desfăşoară acolo în graficul stabilit”, a spus Tiberiu Iacob Ridzi, primarul municipiului Petroşani, care se poate îngriji doar de dotările spitalului.
În statisticile ce ne propulsează în topul ruşinii, au intrat 338 de unităţi medicale, respectiv spitale judeţene şi municipale, institute naţionale şi spitale de specialitate. Din păcate, managerii nu sunt interesaţi de feed-back-ul de la pacienţi. Tocmai de aceea, Observatorul Român de Sănătate solicită Ministerului Sănătăţii organizarea unei dezbateri publice şi pacienţii şi medicii şi organizaţiile care apără drepturile pacienţilor,  iar cele care sunt în topul preferinţelor pacienţilor să poată fi chiar recompensate financiar, dacă le dau pacienţilor să completeze formularele din care reiese dacă au fost satisfăcuţi întimpul tratamentului.
Diana Mitrache