Premierul a spus că ”e foarte posibil să avem reduceri de personal” acolo unde aparatul bugetar este supradimensionat. Cum e la noi? Ne spun primarii, care cred că organigrama este sub necesar, sau că deja au făcut disponibilizările. Toți așteaptă Pachetul 2 de măsuri.
”Din punctul meu de vedere, în multe instituții avem personalul supradimensionat, inclusiv în administrația publică locală şi acolo unde numărul de angajați depășește calculul corect, e foarte probabil să avem reduceri de personal”, a spus Bolojan, la posturile centrale.
Primarii din Valea Jiului spun că se vor conforma și ei. „Cei care au îndeplinit condițiile de pensionare, au plecat în luna martie, atunci când s-a dat acea prevedere legală, potrivit căreia nu mai puteai să cumulezi pensia cu salariul. E adevărat că acum se discută pachetul 2 de măsuri și care are o componentă ce vizează administrația locală, respectiv reducerea personalului bugetar. Încă nu știm care va fi forma finală, dar ne vom supune și noi la Primăria Petroșani. În acest moment, suntem sub numărul aprobat de prefectură. Avem aproximativ 21 sau 22 de locuri vacante”, spune Tiberiu Iacob Ridzi, primarul municipiului Petroșani.
Ministerul Dezvoltării a lansat în transparență decizională un nou pachet de măsuri pentru reforma administrativă, care urmărește eficientizarea administrației publice locale și centrale, reducerea costurilor bugetare, dar și întărirea disciplinei fiscale a cetățenilor. „În municipiul Lupeni am reușit să facem această reducere încă de acum 5 sau 6 ani și la numărul de personal, din calculele de la Resurse umane, eu nu cred că avem vreo situație în care cineva va trebui să fie trimis acasă, fiindcă numărul angajaților este foarte mic. Dar o să facem, așa cum ne-a fost recomandat, o evaluare a fiecărui angajat în parte. Și, în urma rezultatelor, dacă vor fi evaluări neconforme, vom lua măsurile pentru funcționarii incompetenți”, a precizat Lucian Resmeriță, primarul municipiului Lupeni.
Mai mult, edilul din Lupeni spune că restructurarea ar trebui făcută, cu precădere la nivel central, acolo unde sunt prea mulți angajați. „Sunt în instituțiile statului și am văzut, spre surprinderea mea, că există aproximativ 1300 de astfel de instituții, foarte multe total ineficiente și ne încurcă și nouă mult activitatea. Ne rugăm de mulți, pe la uși, pentru avizele de care avem nevoie, ca să accesăm fondurile europene și misiunea fiecărei administrații este să atragă fonduri europene”, a conchis Lucian Resmeriță.
foto ilustrativa
Diana Mitrache