La 10 zile de la incidentul în care patronul de la Omnia Turism s-a sinucis, agentii în turism din Valea Jiului au fost asaltati de cei care au plãtit circuitele turistice oferite de acest operator si acum nu cred cã vor mai pleca în vacante.
Sunt oameni care s-au trezit pe aeroport chiar în ziua incidentului si, cel putin unii au noroc.  Asta, dacã au cumpãrat sejururile prin agentii locale.  La Petrosani, la o singurã agentie de turism s-au prezentat zeci de familii si fiecare a cerut lãmuriri. Ioan Ceausu spune, însã, cã fiecare client al lui va fi despãgubit si cã deja unii dintre ei au si primit banii înapoi, ori au optat pentru o altã vacantã. Ce au de fãcut acesti oameni, ne explicã acum operatorul.
„Trebuie sã se prezinte fiecare la sediul agentiei de unde si-au cumpãrat biletele. Pot solicita ori reprogramarea sejurului, ori restituirea sumei. La agentia pe care o reprezint, hotãrârea a fost luatã imediat, dupã producerea evenimentului si toti turistii care s-au înscris la agentia noastrã, vor primi integral contravaloarea serviciilor turistice plãtite, pânã la ultimul leu. Marea majoritatea, dupã ce i-am contactat, au ales sã îsi facã rezervare pe aceleasi pachete turistice, mã refer ca destinatii”
Unii operatori si-au creat un astfel de fond de asigurare a cãlãtoriilor, însã, cei care au luat sejururile on-line sunt au de fãcut si ei câtiva pasi importanti. Operatorii ne spun cum se procedeazã.
„Clientii care au achizitionat pachete de turism direct de la Omnia Tursim, primul lucru care ar trebui sã facã este sã contacteze societatea de asigurãri, la care agentia avea polita de insolvabilitate si faliment. Clientii directi trebuie sã contacteze OMNIASIG, care are un call center 0219669”, a mai spus operatorul din Petrosani.
Omul de afaceri George Negru, proprietarul tour-operatorului Omnia Turism, s-ar fi  sinucis din cauza unor probleme financiare, iar acum clientii sunt cei care nu mai pleacã în vacante. Au noroc cei care au cumpãrat biletele prin intermediul altor operatori locali, dar si acolo, dacã acestia si-au constituit un fond special pentru aceste situatii.
„An de an mi-am creat un cont pentru orice problemã apãrutã. Mã bucur cã acest fond îmi acoperã cheltuielile turistilor care au achizitionat pachete de la noi”, a conchis Ioan Ceausu.
Potrivit Ministerului Turismului, peste 8.300 de români ar avea sejururi plãtite în avans, pentru anul viitor, prin acest  operator în turism, însã, cei mai multi au sansa sã îsi recupereze maxim 10% din valoarea sejurului. Asta pentru cã sunt vacante achitate si pentru sume de peste 4000 de euro. Din banii de asigurare, fiecare turist care a plãtit sute de euro pe un bilet, poate primi maxim 6 euro, asigurarea fiind fãcutã pentru o suma de 50.000 de dolari, pentru 8.300 de beneficiari.
Diana Mitrache