Valea Jiului ar putea pune România pe harta EuroVelo

Înfiintarea unor trasee pentru biciclisti ar putea, repune, România pe harta europeanã a biciclistilor.

Existã în momentul de fatã o rutã EuroVelo care trece prin România, dar aceasta nu este marcatã, nici mãcar semnalizatã, asta în conditiile în care traseul european însumeazã nu mai putin de 45.000 de km. În momentul de fatã existã în dezbatere un proiect prin care se doreste înfiintarea unor trasee pentru biciclisti. Valea Jiului ar putea avea trasee de mountain bike, însã mai dureazã. Este nevoie de emiterea unui act oficial prin care sã se reglementeze trasarea marcajelor.

“În prezent se asteaptã finalizarea dezbaterilor pe aceastã temã de interes national pentru a putea definitive propunerea de hotãrâre de Guvern (…). Dupã emiterea acestui act normativ se vor putea semnaliza/marca specific si omologa diverse trasee cicloturistice, printer care vor putea fi sI trasee montane pentru mountain bike în Valea Jiului.  Relocarea traseelor EuroVelo 6 si 13 în tãrile vecine si aprobarea de alte magistrale prin România va putea evita excluderea României din reteaua EuroVelo în urmãtorii ani”, aratã oficialii ministerului de resort. Eurovelo este o retea de peste 45.000 km de trasee pentru biciclisti care împânzeste Europa. Eurovelo 6, probabil cea mai renumitã rutã europeanã pentru biciclisti, mai este cunoscutã cu numele de “ruta fluviilor” deoarece urmeazã cursul a 3 fluvii: Loara, Rinul si Dunãrea. Cu o lungime de aproximativ 4000 de km, ruta traverseazã Europa de la Oceanul Atlantic la Marea Neagrã, prin 9 tãri: Franta, Elvetia, Germania, Austria, Slovacia, Ungaria, Serbia, România si Bulgaria. Fiecare tarã care este traversatã de un traseu Eurovelo, încearcã sã profite de acest lucru. Sunt promovate obiectivele turistice, unitãtile de cazare, restaurantele, parcurile de distractie, etc. Este cunoscut faptul cã cea mai credibilã si ieftinã este promovarea fãcutã de turistii multumiti.  Tocmai de aceea, în Europa, autoritãtile locale, sprijinite de guverne, dezvolta infrastructura pe aceste rute, asigurându-se cã cicloturistii beneficiazã de cele mai bune servicii. Acesta este motivul pentru care densitatea de turisti pe trasee este diferitã, în functie de serviciile oferite. România este singura tarã din Europa care nu oferã nici mãcar semnalizarea traseului.

Monika BACIU