Școala on-line în jurul unui chioșc alimentar

Accesul greoi la logistică, lipsa telefoanelor mobile, a tabletelor, dar și a semnalului GSM, a pus părinții la grele munci. Au fost nevoiți să învețe să se descurce, cum au putut, iar la o școală din Cartierul Aeroport, părinții, elevii și doamna învățătoare au găsit soluția salvatoare: un chioșc alimentar. Când nu puteau să intre on-line, sau ca să primească fișe, părinții copiilor de gimnaziu, se întâlneau la chioșc. O locație aflată în mijlocul Cartierului Aeroport, nu departe de școală și unde lucrează o mămică a unui elev din clasa pregătitoare.
A fost și a rămas locul de întâlnire al părinților din clasă. Tot aici le-am găsit și noi. „Eu, la început, nu aveam nici dispozitiv. Cu ajutorul directorului Școlii nr 7 am rezolvat, dar am avut foarte mult de recuperat. Și, ca să vin de la Livezeni până la Petroșani, ca să luăm fișele de fiecare dată, nu ne-am permis. Doar soțul lucrează și e foarte greu. Și copilul nu prea înțelege. Noi făceam altfel la școală. Acum e altfel și ne-a fost foarte greu. Una e cum spune doamna și alta noi. Am fost învățători cu jumate de normă, neplătiți, care veneam la chioșc, din când în când, după teme”, a spus Luminița Buta, o mămică ce locuiește prea departe de școală.
„A fost foarte greu. În ianuarie, mi-am pierdut mama și am rămas doar cu copilul fratelui meu. Am căutat să las deoparte problemele mele, să recupereze el. Copiii nu sunt toți la fel, fiecare înțelege în felul lui. Noi le-am explicat cum am știut și în fața telefonului sau a tabletei, de multe ori, au pretenția să îi ajutăm noi. Rămâneau în urmă, iar la chioșc veneam mereu după teme, fișe. Asta a fost bine”, a spus și Maria Daj, mătușa unuia dintre copii. Dar liantul de legătură a fost mămica de la chioșc. Ea a preluat fișele, a ținut legătura permanent cu doamna învățătoare și cu părinții care veneau mai greu. „Toți părinții puteau să vină oricând să își ia fișele. Ne-a ajutat asta pentru copii. Avem noroc și cu doamna învățătoare, iar cei care nu aveau tablete, îi ajutau fișele. Se vede acum diferența că s-au întors la școală. Copiii învață și mai bine și își dau drumul altfel. Dar aici avem fișele și orice au nevoie părinții și copiii lor. Și și acum primesc fișele pentru cei care lipsesc. Nu ne dăm întâlnire la ore fixe”, a spus Geanina Roșu, doamna cu chioșcul alimentar.
Și acum că s-au întors la clasă, copiii sunt mai bine. Doamna învățătoare, însă, a făcut ca totul să fie posbil. „Să zicem că a fost și greu și ușor, că pe mine m-au ajutat foarte mult părinții. Am avut mămici casnice care s-au ocupat foarte bine de copii și i-au ajutat on-line. Dar noi preferăm să fim la școală. Și și acum sunt pe tablete. Dar acum au tablete de jucărie, pe care scriu și socotesc”, a precizat Crina Păcurariu, învățătoarea Clasa pregătitoare Școala nr 7 Petroșani. Dar magazinul din centrul cartierului a fost cea mai bună metodă prin care toți s-au aliniat la zi.
„A fost greu cu doamnele de la Livezeni, spre exemplu, că trebuiau să facă naveta la magazin. Dar am fost foarte mult ajutată de doamna de la magazin, că altfel nu aveam cum. Ne întâlneam poate, la colțul străzii”, a mai spus doamna învățătoare. Acum e momentul de consolidare a materiei pregătită în on-line. Copii sunt încântați că au revenit la școală, dar cea mai mare problemă a revenit directorului școlii. „Faptul că am trecut prin această pandemie, ne-a făcut să descoperim noi metode, alternative, din care să compensăm această problemă, care ne-a îngreunat. La școala noastră, activitatea s-a desfășurat la cote bune și acum suntem gata pentru cote foarte bune. Copiii au fost, pentru noi, o surpriză, ei găsind, de cele mai multe ori, modalitatea de a răspunde on-line și am evoluat împreună, odată cu ei”, a spus Vasile Pop, directorul Școlii Gimnaziale nr 7 din Petroșani, cel care s-a străduit ca fiecare elev să aibă tabletă, ori măcar un telefon performant și o conexiune bună la internet.
Părinții și școala au văzut acum cum se pot susține reciproc pentru ca micuții, din clasa pregătitoare, să poată face față în pandemie. Iar la Școala 7, dincolo de faptul că a fost greu să aibă toți acces la tehnologia performantă, chioșcul alimentar din centrul cartierului a fost locul ce a suplinit cu brio lecțiile de zi cu zi.

Diana Mitrache