Școala în online: Zeci de localități cu semnal telefonic foarte slab și trei localități fără semnal

Ș coala online trece în offline în mai multe localități. din cauza pandemiei de coronavirus toate activitățile s-au adaptat nevoilor actuale. Elevii au fost nevoiți să învețe online.

Dacă la începutul pandemiei au lipsit calculatoarele, laptopurile sau tabletele, acum o altă situație iasă la iveală. Sunt localități în județ fără semnal la telefon, iar în zeci de alte localități semnalul este foarte slab.
În acest context, deputatul PSD, Viorel Sălan, a adresat o interpelare către Ministerul Educației.
”Prin “Ordinul pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/ instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2”, Ministerul Educaţiei şi Ministerul Sănătăţii au decis de comun acord noile reguli de desfăşurare a procesului de învăţământ, în condiţiile creşterii ratei de incidenţă a cazurilor de COVID-19. Potrivit art. 3 alin.(1), în momentul în care incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor dintr-o localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori, Consiliul de administrație al unității de învățământ propune inspectoratului şcolar judeţean trecerea de la prezenţa fizică la participarea zilnică, în sistem on-line, a tuturor elevilor, cu excepția celor din învățământul special.
Aş dori să vă aduc la cunoştinţă următoarea situaţie: în judeţul Hunedoara există în prezent un număr de 77 de localităţi cu semnal telefonic foarte slab şi 3 localităţi fără semnal telefonic (conform Anexei 1), iar 13 dintre acestea au şi structuri de învăţământ active (conform Anexei 2). Numărul total al elevilor cuprinşi în formele de învăţământ primar şi gimnazial din aceste localităţi este de aproximativ 352”, arată Viorel Sălan, deputat PSD.
România este curpinsă în acest moment de valul patru al pandemiei şi este foarte probabil ca în perioada imediat următoare să se treacă la măsura adoptării carantinei pentru localităţile afectate şi care vor depăşi pragul de incidență de 6/1.000 de locuitori stabilit prin Ordinul Ministerului.
”În situaţia în care se va ajunge la trecerea elevilor în sistem on-line pentru localităţile hunedorene cu semnal GSM slab sau fără semnal, aceştia nu vor putea să îşi conecteze tabletele la Internet din cauza deficienţelor din infrastructura de telecomunicaţii. Sunt
convins că mai există şi alte judeţe din zona montană care se confruntă cu probleme similare. Din experienţa de până acum, s-a constatat că procesul de recuperare al orelor neefectuate rămâne puţin eficient, iar ceea ce s-a pierdut rămâne ca lacună în pregătirea elevilor, punând în pericol absolvirea anului de învăţământ în bune condiţii.
În acest sens, aş dori să îmi comunicaţi dacă, atunci când au fost aprobate aceste măsuri de organizare a activității în cadrul unităților/ instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, aţi avut în vedere şi situaţiile de felul celor prezentate mai sus şi ce soluţii alternative aveţi pentru aceşti elevi?”, mai arată deputatul. În Luncani, comuna Boșorod, Furcșoara, comuna Brănișca și Runcu Mare, comuna Lelese nu există semnal telefonic, potrivit parlamentarului.
Monika BACIU