Au fost cazati la hotel prin 2014-2015, dar nu au plãtit serviciile. Hotelul Onix a generat pierderi mai mari decât o unitate minierã. Nici extragerea cãrbunelui nu a fost atât de costisitoare precum mentinerea hotelului Onix care apartine de Complexul Energetic Hunedoara. Pierderile hotelului s-au cifrat în nouã luni de zile la suma de 511.000 lei.

“Schimbarea conducerii si personalului Hotelului Onix unde pierderile la nouã luni au ajuns la suma netã de 511 mii lei (cheltuieli 753 mii lei, venituri 242 mii lei). Aceastã activitate a fost mai neperformantã chiar si decât extragerea de cãrbune din minã”,  a declarat Mihael Melczer, directorul general al Complexului Energetic Hunedoara.  Conducerea CEH vrea sã închirieze unitatea de cazare pentru a reduce pierderile.  “Pentru eliminarea pierderilor, varianta optimã este închirierea hotelului, prin licitatie si în acest sens am obtinut aprobãri atât de la Consiliul de Administratie cât si de la Adunarea Generalã a Actionarilor. Existã si acordul ANAF”, mai spune directorul general.

Cazati pe gratis?

Hotelul Onix a avut si o serie de clienti. Acestia însã nu au mai plãtit pentru serviciile de care au beneficiat. Dacã la orice alt hotel cazarea se realizeazã abia dupã ce s-a fãcut plata, la hotelul din subordinea Complexului Energetic Hunedoara aceastã variantã pare a nu functiona. Aproape 40 de mii de lei avea de recuperat hotelul, la data de 31 octombrie, de la clientii debitori. “Din verificarea soldului contului 411 “clienti” la data de 31.10.2016, s-a constatat cã punctul de lucru Hotel Onix avea de recuperat de la diversi clienti suma de 37.161,10 lei. În cursul lunii noiembrie, pânã la data de 28.11.2016, au fost emise facturi cãtre diversi clienti în sumã de 24.810,12 lei. Din suma de 61.971,22 lei s-a încasat suma de 30.324,07 lei astfel cã la data de 28.11.2016, soldul contului clienti este de 31.647,15 lei”, aratã un raport al CEH. Astfel, suma de 6.156,95 lei reprezintã contravaloarea facturii aferente perioadei septembrie – noiembrie 2016, aflate în soldul contului “clienti interni” emise pentru cazare (4000 lei), mese servite (2.076,95 lei). Au fost emise alte facturi în valoare de 25.490,20 lei, însã acestea nu au fost încasate.  “25.490,20 lei reprezintã contravaloare facturi emise si neîncasate, aflate în soldul contului “clienti incerti sau în litigiu” datorate de: SC Straco Group SRL – 20.917,70 lei (sumã aferentã lunilor iunie si iulie 2015), SC Succes Nic Com SR – 4.572,50 lei (sumã aferentã lunii februarie 2014)”, aratã raportul. Ambele societãti se aflã în insolventã, însã CEH sperã sã îsi recupereze la masa credalã sumele ce la are de încasat.  “Debitoarea SC Succes Nic Com SRL a intrat în procedurã de insolventã începând cu data de 04.02.2015, iar debitoarea SC Straco Group SRL a intrat în procedurã de insolventã începând cu data de 24.08.2015. În ceea ce priveste SC Succes Nic Com, conform buletinului procedurilor de insolventã (…), SCEH – Sucursala Prestserv a solicitat înscrierea la masa credalã cu suma de 5.039,34 lei (4.572,5 prestãri servicii si 466,84 lei – dobândã penalizatoare). Desi dobânda penalizatoare a fost calculatã pentru perioada 06.03.2014-04.02.2015, aceasta nu este înregistratã în evidentele contabile ale sucursalei Prestserv – Hotel Onix. (…) În ceea ce priveste Straco Group SRL, conform buletinului procedurilor de insolventã (…) SCEH – Sucursala Prestserv este înscrisã la masa credalã cu suma de 43.051,15 lei (din care suma de 21.133,45 lei este reflectatã în evidentele sucursalei Prestserv, respectiv suma de 20.917,70 lei este reflectatã în evidentele punctului de lucru Hotel Onix)”, mai aratã raportul.

Pierderi de ordinul milioanelor

Hotelul Onix a înregistrat doar în primele 10 luni ale anului trecut pierderi de peste 500 de mii de lei. “Punctul de lucru Hotel Onix a înregistrat, în perioada ianuarie – octombrie 2016 o pierdere de 566.104 lei, din care Cabana Jiet – 99.227 lei si Hotelul Onix – 466.877 lei (832.288 lei cheltuieli totale – 266.184 venituri totale)”, mai aratã raportul. Pierderile Hotelului Onix pentru perioada 2013 – octombrie 2016 sunt de peste douã milioane de lei. “Pierderea totalã înregistratã în perioada octombrie 2013 – octombrie 2016 este în sumã de 2.427.562,32 lei”, mai aratã raportul. În editiile viitoare vom prezenta modul în care s-au fãcut diferite achizitii de produse în cadrul hotelului Onix.

Monika BACIU