Mai multi tineri din câteva tãri europene sunt parteneri într-un proiect a cãrui principalã temã este legatã de religie si diferente culturale. Proiectul este coordonat de Grecia, iar prima deplasare a fost în zona Vãii Jiului, parteneri fiindu-le elevii Colegiului Tehnic Constantin Brâncusi din Petrila.  Noi i-am gãsit în timp ce vizitau laboratorul de roboticã al Universitãtii din Petrosani, lucru ce i-a fãcut sã spunã cã robotica este viitoarea religie a lumii.
„Din punctul meu de vedere, lucrând cu elevii din domeniul roboticii, consider cã viitoarea religie va fi humanoid robots. De aceea suntem aici si suntem fericiti sã aflãm cã toti sunt interesati de parteneriate pe roboticã. Am fost si la Bucuresti si deja trebuie sã acceptãm cã robotii umanoizi sunt folositi pe post de portari, chelneri, ghizi si sunt rezultate si aici la Petrosani descoperim exact aceleasi lucruri”, a spus Nicoleta Cîndea, reprezentanta Colegiului Tehnic Constantin Brâncusi din Petrila.
Proiectul a avut prima mobilitate în Valea Jiului, iar copiii care vin din tãri ca Grecia, care este si tara coordonatoare, Turcia, Spania, Bulgaria si România, au fost încântati sã vadã cât de frumos este judetul nostru. Tema proiectului a purtat titlul  „Poduri între noi”.
„Este un proiect Erasmus pe care l-am început în anul 2019 si îl vom finaliza în 2021. Sunt 5 tãri care participã, iar noi cãutãm sã intrãm în contact cu cultura si religia din fiecare tarã. Acum este începutul si ne aflãm pentru prima datã în România. (…) Noi cãutãm cã implicãm studentii în noile tehnologii. Noi avem copii care fac roboti la noi la scolã si sunt interesati de roboti si au participat la mai multe competitii. Au construit douã statii meteo în scoala noastrã si au construit mai multi roboti, unii care calculeazã nivelul poluãrii din ape si alte lucruri de acest gen”, a precizat Karina Pappa, coordonatoarea proiectului din Grecia.
În cadrul acestui proiect, tinerii veniti de peste hotare au vizitat locuri din judetul nostru, au luat parte la diverse manifestãri culturale de la noi si au vorbit cu preotii de la mai multe biserici din zonã.
„ Noi am vorbit despre diferentele religioase si am gândit cã, cea mai bunã variantã sã prezentãm aceste diferente este sã intrãm în contact cu bisericile si sã le viziteze. Au fost, au fãcut vizite, au cerut informatii de la cei ce reprezintã aceste lãcasuri. I-am dus si la Casa Vulcanilor de la Densus, la Geoparc, iar la teatrul din Petrosani, fiecare tarã a prezentat religia de la ei”, a completat Nicolea Cîndea. Copiii vãd astfel cã sunt diferente de culturã, religie si cã fiecare tarã care participã are propria-i identitate, însã, rolul acestor proiecte este tocmai acela de a elimina aceste diferente si de a le privi ca pe mici particularitãti, totul bazându-se pe ceea ce ne rezervã viitorul. Iar viitorul este al lumii robotizate si, dacã pãrintii nostri se gândeau sã renunte la lopeti si sã mecanizeze  orice proces ce foloseste o lopatã, copiii nostri se gândesc sã facã asta un robot.
Diana Mitrache