Drumul ce trece prin Valea Jiului şi duce spre Voineasa va fi circulabil şi deja Direcţia de Drumuri de la Timişoara, care are acum în custodie artera rutieră, a adus câteva utilaje în zonă.
Se vor face doar reparaţii curente şi consolidări ale terasamentului, pentru că acolo există un litigiu, după ce firma care a câştigat licitaţia nu a lucrat mai nimic. „Contractul care era cu firma Straco este blocat în instanţă, după ce anul trecut, CNAIR  a reziliat contractul, pentru că firma nu a fost de acord. Până nu va fi o hotărâre judecătorească, nu s eva putea lucra pe acel proiect. Dar acolo se fac intervenţii  pe situaţii de urgenţă. Asta înseamnă intervenţii şi reparaţii la zidurile de sprijin, care, în urma inundaţiilor din 2016 au fost foarte afectate şi reparaţii curente la drum, ca să fie cât de cât funcţional. Suntem aşa într-o situaţie în care s-au tot pasat aceste lucrări, de la Craiova la Timişoara şi invers”, a spus Vasilică Jurca, primarul oraşului Petrila.
Reprezentanţii Consiliului Judeţean Hunedoara spun că au purtat discuţii cu cei de la Timişoara şi că aceştia dau asigurări că drumul nu va mai avea foarte multe gropi.
„Anul acesta va avea altă înfăţişare acest drum care leagă judeţul Hunedoara de Vâlcea. Eu cred în cuvântul directorului Simion, care ne dă asigurări că drumul va fi reabilitat de DRDP Timişoara. Ceea ce face DRDP Timişoara este să  execute doar lucrări de reparaţii. Investiţia nu o pot demara, pentru că lucrarea este în litigiu”, a precizat şi Costel Avram, administrator public al judeţului Hunedoara.
Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara a început lucrările de reparaţii pe DN 7A, Petrila-Voineasa, în regie proprie, încă de la finele anului trecut, pe un sector în lungime de 19 kilometri situat pe raza judeţului Hunedoara.
Pentru desfăşurarea traficului rutier în condiţii de siguranţă a fost construit un zid de sprijin pe albia râului Jieţ, o bună perioadă de la finele anului trecut, s-au făcut o serie de lucrări de reparaţii cu mixtură asfaltică. De asemenea, în zona în care drumul este neasfaltat, au fost executate lucrări de reprofilare.
Lucrările ar trebui să se desfăşoare în 4 puncte şi vor avea loc între km 86+601 şi km 105+120 şi, iniţial, trebuiau să fie executate de Straco Grup.
Termenul de execuţie, însă, este total depăşit, mai ales că lucrările trebuiau să înceapă în 19 mai 2015 şi să se finalizeze un an mai târziu.
Diana Mitrache