Construcția drumului din Parâng este în grafic, spune constructorul, însă, totul depinde de firma ce livrează parapeții ce vor fi montați pe mai bine de 2 km. Întârzierile țin de firma care îi produce și care este unică în Europa, monopolul deținut de aceasta făcând ca și proiectul de aici să fie în impas. Asta, dincolo de faptul că și prețul a crescut enorm, fără ca proiectul să poată fi modificat.
Pe drumul ce merge spre stațiunea de munte Parâng se poate urca deja cu mașina și artera este circulabilă. Lipsesc lucrările de la tuneluri, care acum sunt executate și proiectantul susține că s-ar încadra ca până la finele lunii august să termine totul. Asta, dacă vor veni parapeții comandați.
„Parapeții, dacă sunteți la curent, în ziua de astăzi, au devenit o mare problemă. Pe lângă faptul că s-au triplat prețurile, e greu și de aprovizionat. E foarte, foarte greu, inclusiv furnizorii din Italia, creează probleme deosebite. Avem contract încheiat, dar habar nu am dacă o să îi putem monta la timp. E o grindă care e gata și va fi montată în aceste zile și pe care se va monta parapetul. Toată treaba este să ne vină parapeții din Italia, care sunt pe 2,35 km”, a precizat Nicolae Lăzărescu, reprezentantul firmei constructoare STRABAG.
Cei de la Consiliul Județean Hunedoara, care sunt beneficiarii lucrării s-au arătat optimiști cu privire la termenul indicat de predare al lucrării, dar spun că cheltuielie generate de scumpirea materialelor de construcție vor cădea doar pe constructori.
„Mai ales în ultimul timp s-a scumpit foarte mult fierul, lemnul, dar asta nu e problema noastră. Constructorul a fost luni la CJH și a promis că în luna august va duce la bun sfârșit lucrarea. Și aici vorbim inclusiv despre parcare de sus, acea belvedere. Dacă legislația se va schimba și constructorul va întocmi corect documente din care să reiasă că s-au scumpit atât de mult materialele, noi nu vom avea decât să plătim”, a adăugat și Costel Avram, administrator public al județului Hunedoara.
În maxim două săptămâni va fi adusă și umplutura pentru cel de al doilea tunel, spun reprezentanții firmei constructoare STRABAG și lucrările ar putea fi gata la finalul lunii viitoare, după aproximativ un an de amânări. Contractul a fost semnat acum trei ani, în munte și sunt nu mai puțin de 3.725 de metri de drum reabilitat. Artera traverseză chiar și părți ce intersectează pârtia de schi, acolo unde acum sunt tunelurile, are aproximativ 4 km și jumătate de rigole betonate, care vor drena apele, mai multe podețe și pe 2 km și 200 de metri a fost construit un zid de sprijin. Pentru acest proiect a fost alocată suma de aproximativ 17, 3 milioane de lei, acolo urmând să fie montați parapeții ce vin din Italia.

Diana Mitrache