Mirosul puternic de gaz metan, care a parvenit accidental în mai multe zone din Valea Jiului, i-a lăsat pe locatari fără alimentarea cu gaze naturale, la finele săptămânii trecute. Nu vor fi racordați decât după ce își remediază, pe cheltuiala lor, defecțiunile. Delgrid Gaz nu își asumă reparațiile și le cer oamenilor să remedieze defecțiunile, pentru că țevile le aparțin.

 

Nu mai puțin de 19 echipe au acționat  joia trecută, în Valea Jiului, unele fiind detașate și din Reșița, ori  Caransebeș, pentru că sute de oameni au sunat din fiecare oraș să sesizeze un puternic miros de gaz. În unele locuri, însă, defecțiunile sesizate astfel, în mod accidental, pentru că a fost introdusă o cantitate prea mare de mercaptan, au dus la oprirea alimentării. „De vinerea trecută, pe toate orașele din Valea Jiului au fost 18 echipe de intervenție pentru toate reclamațiile care au rămas și nu s-a putut ajunge. Acestea acționează pentru  a remedia și înlătura eventualele pericole. Au rămas scări de bloc, însă, închise, după ce am oprit alimentarea cu gaz, pentru ca locatarii să își remedieze  problemele. În Vulcan, maxim 5 scări și la Petroșani s-a oprit la vreo 10 scări de bloc, dar și în celelalte localități, punctual. Au o listă cu agenții economici autorizați care pot să le remedieze problemele ce au apărut în instalație. Nu avem cum să le pornim, că sunt  scăpări de gaze și ei trebuie să și le remedieze”, a precizat Ștefan Bâra, adjunct șef formație Valea Jiului.

 

Într-un comunicat remis presei, Compania Delgaz Grid a susținut că administrează, exploatează şi întreţine sistemul de distribuţie a gazelor naturale compus din conducte şi branşamente stradale, echipamente de măsurare şi reglare a presiunii gazelor naturale.  Instalaţia de alimentare cu gaze naturale, de la regulatorul de presiune înspre consumatori, conform normelor legislative în vigoare, este instalaţie de utilizare, iar responsabilitatea întreţinerii şi remedierii defecţiunilor aparţine proprietarilor, începând cu aprilie 2009.

 „În cazul în care s-au depistat scăpări pe instalația de utilizare comună (coloane), de pe casa scării, iar alimentarea a fost sistată, asociațiilor de proprietari/proprietarilor le revine responsabilitatea să contacteze o firmă autorizată de către ANRE pentru remedierea instalaţiei interioare de gaz, astfel încât Delgaz Grid să poată relua alimentarea cu gaze naturale în condiţii de siguranţă pentru aceştia.

 Firmele autorizate de către ANRE pentru astfel de lucrări se regăsesc pe situ-ul ANRE la adresa https://portal.anre.ro/PublicLists/AtestatGN,  consumatorii putând alege oricare din aceste firme, chiar și din alte județe”, se arată în comunicatul Delgrid Gaz.

Vineri la prânz, erau nealimentate 68 de instalații (individuale și comune) care deservesc aproximativ 500 de apartamente. „Dispeceratul Delgaz Grid a preluat pe parcursul ultimelor două zile 609 apeluri privind scăpări/miros de gaz din partea consumatorilor din zona menționată, dar numărul acestora a scăzut pe parcurs.  Astfel, au mai rămas 118 sesizări de acest tip, pentru care echipele Delgaz Grid urmează să facă verificări la fața locului și să ia măsuri, dacă este cazul, pentru eliminarea oricărui pericol. Echipele Delgaz Grid sunt pregătite să reia alimentarea cu gaze naturale la consumatorii afectați, imediat ce defecțiunile din instalațiile de utilizare sunt remediate de către aceștia, cu firme autorizate de către Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) și este asigurată funcționarea în condiții de siguranță”, a spus Oana Demean, specialist în comunicare Delgaz Grid.

Diana Mitrache