Nu doar emotiile transmise de actorii de la Petrosani au fost puternice la premiera piesei lui Victor Ioan Frunzã, ci întreg ansamblul acesteia a creat o atmosferã care, uneori a tãiat rãsuflarea spectatorilor.

Nu le-a venit sã creadã când pe scenã a fost organizatã o adevãratã înmormântare, cu fanfara, condusã de maestrul Coconet, dar nici când l-au vãzut pe Luca – Alexandru Cazan, închis în cosciug. A fost un impact ce i-a fãcut pe multi sã tresarã, dar asta nu a fãcut sã piarã frumusetea povestii de la periferie, cu femei usoare, bãieti de cartier, borfasi si oameni buni, glume la care s-a rãs, ca mai apoi sala sã amuteascã sub efectul devastator al dramei.

Regizorul Victor Ioan Frunzã, câstigtor al premiului UNITER pentru cel mai bun regizor al anului 2015, le-a dat girul sãu actorilor de la Petrosani, iar acestia au profitat din plin.

Au jucat exemplar si, recunosc, am observat din salã cum reprezentantul UNITER aflat la premiera piesei a luat temeinic notite.

Victor Ioan Frunzã si sotia sa Adriana Grand au realizat la Petrosani o piesã ce va avea ecouri, pentru unii prea dramaticã, folosindu-se de decor,  lumini si sunete pe mãsurã, pentru altii numai bunã de a relata realitatea periferiei de prin anii 90.

De altfel, regizorul anului 2015 chiar ne-a relatat cã a vrut sã vinã aici, pentru cã a avut încredere în acest teatru, mai ales cã stia cum a opus rezistentã reginului Comunist.

„Aici a fost o oazã de creativitate. Chiar faptul cã patronul spiritual al teatrului, I.D Sîrbu este perceput ca unul dintre oamenii care au stiut sã îsi pãstreze coloana vertebralã în perioada comunistã si, bineînteles cã dã o valoare deosebitã. Actualmente, teatrul, asa cum este el condus de directorul sãu, se repozitioneazã pe acestã zonã de elitã, de altitudine intelectualã, dar si într-o zonã de teatru popular în acceptiunea pe care JeanVilar o dãdea, atunci când vorbea de teatru national popular. Si, din perspectiva aceasta, este o bucurie sã vezi cã, într-o Românie care acordã putin interes culturii, aici autoritãtile înteleg sã sprijine cultura. Iatã, sustin cu subventii douã teatre mari, acesta si unul mai mic la Deva, dar sunt douã teatre si asta înseamnã cã rolul culturii în formarea identitãtii a comunitãtilor este foarte bine înteles  de cãtre autoritãti. Este si rar si îmbucurãtor acest fapt. Am vãzut aici spectacole aici, cum ar fi „Si ministri calcã strâmb”, a lui Daniel Vulcu, un conducãtor de teatru, ca si cel de la Petrosani, de unde se vede cã cercurile se închid într-un mod superior. Si am mai vãzut alte douã spectacole aici si am vãzut sãlile pline si asta este o mare bucurie”, a spus Victor Ioan Frunzã, regizorul piesei „Nastasia”.

“Da, un regizor poate schimba DESTINE! Asta a fãcut Victor Ioan Frunzã. UN SPECTACOL MARE, actori pe care nu i-am vãzut niciodatã asa. Un scenograf MARE care te face dupã ani sa întelegi cã… detaliile fac diferenta. Adriana Grand.. tine cu dintii pentru cel mai mic detaliu. Multumesc din suflet, Victor Ioan Frunzã! Multumesc din suflet, Adriana Grand! Multumesc copiilor mei!”, a precizat Nicoleta Bolcã pe pagina de socializare.

Pentru cã cererile au fost mari la premierã, piesa se joacã si în urmãtoarele douã sãptãmâni.

Diana Mitrache