C ompania de Drumuri trebuie să reia licitația pentru cons­truirea unei secțiuni de autostradă care lipsește pe A 1, între Lugoj și Deva. Asta, după ce oferta unui
constructor din Turcia, de altfel singura ofertă depusă, a fost declarată neconformă. Proiectul va fi întârziat acum, din cauza birocrației.

Licitația pentru lotul de autostradă cu o lungime de 10 kilometri, din care 2 kilometri de tuneluri, are o valoare de 300 milioane de euro, iar finanțarea este asigurată prin PNRR. Finanțatorii, însă, au pus condiția finalizării lucrărilor până la sfârșitul anului 2026.
Compania de Autostrăzi va fi obligată să refacă licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii din Autostrada Lugoj-Deva (A1) – cei 9 km de autostradă lipsă de pe întreaga A1, de la Sibiu, la granița de Vest, inclusiv porțiunea cu tuneluri dintre Margina și Holdea.
La licitația lansată încă din 2019 a fost depusă o singură ofertă, care acum a fost catalogată drept neconformă.
Traseul are o lungime de 9.13 km, din care 2,13 km de tunele. Termenul de finalizare prevăzut este 10 luni proiectare și 28 de luni execuție
conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire. Despre nevoia tunelurilor se știa încă din 2013, la un an după ce toate loturile fuseseră deja contractate, iar din 2015 drumarii au tot promis o licitație
pentru construirea lor. Conform condițiilor din Acordul de mediu, în anul 2013, s-a prevăzut realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2. Specialiștii suțin că astfel sunt evitate problemele de stabilitate și impactul negativ cu implicații majore asupra mediului. Cele două tuneluri au fost impuse prin acordul de mediu după ce loturile 2, 3 și 4 din A1 Lugoj – Deva au fost contractate în baza unor documentații care prevedeau săpături în acele locuri.
Diana Mitrache