Salubrizarea din municipiul Petrosani va fi atribuitã unei societãti care sã execute lucrãrile de curãtenie timp de 10 ani. Decizia a fost luatã astãzi de consilierii locali dupã îndelungi discutii aprinse. Municipalitatea va plãti între  4 si 6 milioane de lei operatorului care va câstiga licitatia.

Consilierii locali de la Petrosani au aprobat un proiect de hotãrâre pentru delegarea gestiunii serviciului public de salubrizare din localitate. Supunerea spre aprobare a proiectului se afla la cea de-a treia încercare, aceasta fiind si norocoasã.

«Este vorba de un studiu de oportunitate pentru delegarea gestiunii, colectãrii si depozitarii gunoiului menajer pe raza Municipiului Petrosani. este o actiuni în urma cãreia vã fi scos la licitatie acest serviciu”, a declarat primarul municipiului Petrosani, Tiberiu Iacob Ridzi.

Directorul Serviciului Public de Administrare a Domeniului Public si Privat din municipiul Petrosani, Lucian Dragomir, explica si el în ce constã acest proiect. Serviciul de salubrizare se afla în subordinea SPADPP Petrosani.

„Delegarea privind serviciul de salubrizare înseamnã cã un operator care va câstiga aceastã licitatie se va ocupa pe o perioadã de zece ani de zile sã facã curãtenia în Municipiul Petrosani. la momentul actual gunoiul este ridicat de cãtre serviciul pe care îl conduc dar trebuie sã tinem cont cã la celelalte capitole suntem foarte deficitari. Aici mã refer la maturatul stradal, care se face tot manual cu aceleasi maturi si dat fiin faptul cã aproape toate strãzile sunt asfaltate, este nevoie de utilaje de mãturat si aspirat mecanizate. Este mult mai curat si elegant si rapid”, a declarat Lucian Dragomir.

De pe urmã delegãrii gestiunii acestui serviciu cei mai avantajati vor fi locuitorii municipiului Petrosani. «În primul rând va fi în avantajul nostru ca administratie publicã localã pentru cã este foarte greu de gestionat un astfel de serviciu cu limitãrile care ni se impun prin lege, mã refer la numãrul de angajati, la toate cheltuielile legate de acest serviciu. Scopul este acela al unei calitãti cât mai bune în colectarea gunoiului menajer si a curãteniei în Municipiul Petrosani”, a mai precizat edilul sef al municipiului Petrosani.

Dragomir considerã cã delegarea serviciului va aduce un plus de beneficii administratiei.

«Trebuie neapãrat sã implementãm si noi la nivelul municipiului cã aceasta salubrizare sã se desfãsoare pe timp de noapte la fel cum se face si în marile orase. Noaptea nu încurca circulatia, pietonii, nu-i deranjeazã pe copii de la spatile de joacã si din acest motiv si noi vom imprima în caietul de sarcini cã aceastã operatiune sã se facã noaptea. Avem în administrare Centru Civic la care s-a inaugurat lucrarea, nu putem bãga masini mari, nu putem bãga si trage containere si sã zgâriem. Acolo totul trebuie fãcut mecanizat cu o stropitoare si o masinã micã care sã nu treacã de o tonã, sã fac o curãtenie impecabilã pentru centru civic. La momentul actual se aruncã multe pe jos noi nu am pus tomberoane dar centrul nu trebuie sã fie asa. Mai este si zona Brãdet unde la fel este nevoie de utilaje mecanizate. De aceea astãzi implementam în fata consiliului aceste lucruri”, a mai declarat seful SPADPP Petrosani.

Aprobarea proiectului s-a fãcut cu mare dificultate, mai multi consilieri locali fiind nedumeriti asupra unor aspecte din studiul de oportunitate.

Delegarea serviiciului de salubrizare ar însemna un oras mult mai curat, toate activitãtile de salubrizare fiind realizate de societatea care va câstiga contractul. Delegarea gestiunii serviciului public de salubrizare implica un cost de 4-6 milioane de lei anual, suma ce va fi plãtitã de administratia publicã operatorului care va realiza serviciile de curãtenie de pe raza localitãtii.

Raul IRINOVICI